O cultură a inutilității


Imagine

Aici,în Occident,un stil de viață al cheltuielilor inutile a fost cultivat în mod deliberat și promovat în public de către marile afaceri. Companiile din toate tipurile de industrii pun o miză mare pe înclinația publicului de a fi nepăsător cu banii lui. Ele vor căuta să încurajeze obiceiul publicului de a face cheltuieli ocazionale sau neesențiale ori de câte ori poate.

În documentarul ,,Corporația”,un psiholog de marketing discuta una dintre metodele folosite pentru a crește vânzările. Echipa sa a efectuat un studiu asupra efectului pe care cicăleala copiilor l-a avut asupra probabilității ca părinții lor să le cumpere o jucărie. Ei au descoperit ca 20 la sută până la 40 la sută din achizițiile de jucării nu ar fi avut loc dacă copilul nu și-ar fi bătut la cap părinții. Una din patru vizite la parcuri tematice,nu ar fi avut loc. Ei au folosit aceste studii ca să își comercializeze produsele direct copiilor,încurajându-i să-și bată la cap părinții pentru a le cumpăra.

Puteți manipula consumatorii să își dorească și,prin urmare,să cumpere produsele voastre. Este un joc.

Lucy Hughes,co-creator al “The Nag Factor”

Acesta este doar un mic exemplu pentru ceea ce se întâmplă de foarte mult timp. Marile companii nu au făcut milioane de dolari prin promovarea sinceră a virtuților produselor lor,le-au făcut prin crearea unei culturi pentru sute de milioane de oameni,care cumpără mult mai mult decât au nevoie și încearcă să-și alunge insatisfacția prin intermediul banilor.

Noi cumpărăm lucruri pentru a ne înveseli,pentru a ține pasul cu loneștii,pentru a ne îndeplini viziunea din copilărie asupra maturătății noastre,pentru a ne afișa statutul în lume și pentru o mulțime de alte motive psihologice care au foarte puțin de a face cu cât de util este într-adevăr produsul. Cât de mult lucruri aveți în subsol sau garaj pe care nu le-ați utilizat în ultimul an ?

Sursa

Sursa articol :http://dantanasescu.ro/2014/06/24/o-cultura-a-inutilitatii.html

https://searchnewsglobal.wordpress.com

Reclame
Acest articol a fost publicat în ECONOMIE-FINANCIAR ( international). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la O cultură a inutilității

  1. richard huza zice:

    În documentarul ,,Corporația”…
    adica aci… pentru cine doreste…
    http://milisoft.ro/MainPage.php?iditem=0ea821de3c2aadc12d2c897ba4389485c67c13fe

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.