Mass media se folosesc de opinia publica pentru a-si atinge anumite obiective.


Acestea pot fi obiective ale strategiei de marketing, de relatii publice etc. Traim zilnic un razboi informational, iar mesajele la care suntem expusi pot fi de multe ori daunatoare pentru noi. Informatia pe care o receptam provine din diferite medii care nu respecta intotdeauna principiul adevarului. Stirile cu caracter negativ, ziarele de scandal, mesajele subliminale si diferitele emisiuni TV care promoveaza violenta sunt doar caracteristici negative ale mass-media.

In ceea ce priveste efectele pe care mass-media le au asupra noastra, acestea sunt de cele mai multe ori de ordin negativ.
Te-ai intrebat vreodata,cat din ceea ce ne ofera media,este si adevarat?
Incercati sa aveti discutii cu anumite rude,colegi de serviciu,prieteni,iar pe baza intrebarilor orientative,sa aflati in ce masura persoana crede ceea ce vede la tv,aude la radio,sau citeste in presa,o sa fiti uimiti sa vedeti cat de mult credit acorda marea majoritate a oamenilor,stirilor prezentate la tv,radio,sau in presa.
In realitate insa,media nu este ceea ce noi am crezut ca este,de fapt,media,asemeni industriei holywoodiene,poate inventa orice,poate manipula,distorsiona adevarul sau chiar poate minti.
Ce este si ce inseamna “Media”?
Mass-media este o denumire generala a tuturor mijloacelor de informare in masa. Aceste mijloace sunt variate: presa sau mijloacele electronice de informare (televizor, radio, retele de calculatoare). Dezvoltarea acestora a dus la o raspandire pe scara larga a informatiei.
Cele mai raspândite mijloace de informare sunt presa scrisa, televiziunea si radioul. Acestea ocupa primele locuri ca popularitate, deoarece informatia este transmisa usor individului. Din pacate, acestea sunt si principalele mijloace de dezinformare, pentru ca informatia gresita poate sa ajunga rapid la indivizi.
De exemplu, prin intermediul mass-mediei, doua persoane sau institutii publice aflate în conflict isi pot face publice opiniile, atragand simpatizanti de o parte sau de alta. Daca acest conflict are la baza o problema publica si daca individul este interesat de aceasta, el va prelua orice informatie primita din mass-media. Mediatizarea opiniilor poate degenera în alte conflicte. De aici rezulta ca mass-media este cea mai buna cale de manipulare a indivizilor, prin prezentarea repetata a unor idei, principii, opinii etc. O alta caracteristica a mass-mediei este ca aceasta poate forma caracterul unui individ, adeseori eronat.

Mijloacele electronice de informare sunt într-o continua dezvoltare. Se cauta rapiditatea transmiterii informatiei catre individ si o mobilitate cât mai mare a aparatelor, pentru ca omul sa nu fie niciodata privat de accesul la informatie.
Pe scurt, mass-media poate avea un impact pozitiv sau negativ asupra individului, acest lucru depinzând de alegerea lui. Cu cât un om detine mai mult control asupra informatiei primite, cu atât impactul mass-mediei asupra acestuia este mai putin negativ.

Reguli de bază în combaterea dezinformării.

http://dantanasescu.ro/…/reguli-de-baza-in-combaterea-dezin…

https://www.facebook.com/pages/Noua-Ordine-Mondial%C4%83/143141262536653?fref=ts

Acest articol a fost publicat în VIATA LIBERA(manipulare). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.