DEZVOLTA-TI INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ


inteligenta-emotionala-8679478

 55 de lucruri sim­ple pe care le poți face pen­tru o mai bună inte­li­gență emoțională

  1. Prac­tică zil­nic 1 minut de emo­ții pozi­tive. În acel minut străduiește-te să vezi lucru­rile pozi­tive de lângă tine. Dacă nu poți un minut, încearcă cu 30 de secunde. Sau 10.

  2. Dis de dimi­neață ieși în aer liber. Trezește-te devremeși ieși la o plim­bare sau aler­gat. Sau doar o cafea sau un ceai pe balcon.

  3. În timp ce ai emo­ții nega­tive, observă-te. Observă-le. Ce anume le-a cau­zat? Este reac­ția ta jus­ti­fi­cată? Dacă da, ești sigur? Scrie totul pe hâr­tie, dar fii onest cu tine însuți.

  4. Învață să râzi de tine însuți. Învață să te iei sin­gur peste picior, cu umor. Evită să fii exa­ge­rat de serios.

  5. Învață să nu mai iei la modul per­so­nal ceea ce ți se întâm­plă. Majo­ri­ta­tea pro­ble­me­lor care apar sau care ne sunt cre­ate de alt­ci­neva nu sunt îndrep­tate spe­cial împo­triva noas­tră. Nu ți se întîm­plă doar ție, cu toții “bene­fi­ciem” de ace­leași pro­bleme. Citește “Cele patru legă­minte” de don Miguel Ruiz.

  6. Găsește unul sau mai mulți par­te­neri de evo­lu­ție, care să te sus­țină și să-ți ofere fee­d­back. De pre­fe­rat să fie la un nivel apro­piat ție, ast­fel încât să puteți evo­lua în para­lel și să vă sus­ți­neți reciproc.

  7. Spune „Îmi pare rău”, „Ai drep­tate” și „Îmi cer scuze”.iarta-ma_1447

  8. Oprește-te, res­piră încet și zâm­bește. Mergi mai departe.

  9. Plimbă-te. Zil­nic, dacă nu ai vreme de plim­bare, fă ast­fel încât să par­chezi mașina la câteva sute de metri de locul de muncă sau să te cobori cu 1-2 sta­ții mai repede din auto­buz pen­tru a putea merge pe jos. În timp ce o faci, uită-te la clă­diri, copaci, lumea de pe stradă. Înce­ti­nește ritmul.

  10. Fă-ți pe bal­con o mică gră­dină. Dacă nu ai bal­con, pune o jar­di­nieră cu flori la geam. Acordă zil­nic puțină aten­ție și îngri­jiri ace­lor plante.

  11. Există ali­mente care ajută la cre­a­rea unei stări emo­țio­nale pozi­tive, prin sub­stanțe pre­cum sero­to­nina. Prin­tre cele mai cunos­cute ast­fel de ali­mente sunt bana­nele și cio­co­lata. O carte bună pe subiec­tul acesta este „The Good Mood Diet”de Judith Wurtman.

  12. Încearcă o dietă mai ușoară, mai sănă­toasă. Even­tual cu sfa­tul medi­cu­lui tău mănâncă mai puține ali­mente grase, mai multe legume și fructe.

  13. Pune o floare în vaza de pe masă. Dacă nu ai vază, cum­pără una sau folo­sește un pahar.

  14. Fă-ți ordine în lucruri. Dăruiește-le pe cele care nu-ți mai sunt nece­sare. Vezi aicicâteva idei des­pre cum să faci asta.

  15. Bea apă. Hidra­ta­rea ajută la îmbu­nă­tă­ți­rea stă­rii emo­țio­nale generale.

  16. Fă com­pli­mente. Nu aștepta ceva în schimb. Mul­țu­mește atunci când le pri­mești. Zâmbește.

  17. Cântă sau fre­do­nează o melo­die. Inte­li­genta emo­tio­nala se con­stru­iește pe emo­ții pozitive.

  18. Începe un jur­nal de suc­cese. Scrie în el micile lucruri pe care le-ai rea­li­zat. Mar­chează acele suc­ces și bucură-te de ele.girl journal writing-experience-with-god-jesus-moon

  19. Fă-ți un pro­gram de exer­ci­ții car­di­o­vas­cu­lare. Exer­ci­ți­ile car­dio sunt cunos­cute ca fiind prin­tre cele mai efi­ciente metode de a genera emo­ții pozitive.

  20. Vezi filme care te pot inspira, filme în care te poți regăsi sau te ajută să devolți emo­ții pozi­tive. Găsești o listă imensă de filme bune cu tra­i­lere cu tot în lista cu 101 filme moti­va­țio­nale care tre­buie văzute într-o viață.

  21. Întinde-te. Fă câteva exer­ci­ții de stretching.

  22. Fă miș­care. Fie că e vorba de o plim­bare, aler­gat, înot, exer­ci­ții car­dio, antre­na­ment la sală, caută să faci 20-30 de minute miș­care în fie­care zi. Citește și 33 de motive pen­tru care merita sa faci mis­care zil­nic.

  23. Folo­sește umo­rul în viața de zi cu zi. Are capa­ci­ta­tea de a deten­siona majo­ri­ta­tea situ­a­ți­i­lor în care te afli.

  24. Zâm­bește. Din nou.200202-omag-optimism-smiley-600x411

  25. Fă acte de bună­tate, cari­tate. Poți da ceva de mân­care unui cer­șe­tor, dona bani unei cauze bune, ajuta un pri­e­ten etc. Dacă e posi­bil să fie ano­nime, și mai bine.

  26. Cere aju­to­rul altora când ai nevoie de el. De obi­cei îl vei primi.

  27. Alege-ți cu aten­ție pri­e­te­nii. Gândește-te ce înseamnă că cineva îți este pri­e­ten și fii mai selec­tiv.

  28. Când nu știi dacă să faci ceva sau nu, imaginează-ți ce se poate întâm­pla în cel mai rău caz posi­bil. Dar în cel mai bun? Și acum întreabă-te ce e cel mai pro­ba­bil să se întâmple?

  29. Citește cărți, articole, tot ce îți stă la îndemână privind dezvoltarea persoanlă.

  30. Petrece timp în natură.

  31. Ascultă muzică care gene­rează emo­ții pozi­tive.

  32. Lucrează puțin să devii mai încre­ză­tor în pro­pri­ile forțe. Ca orice altă “abi­li­tate” îți poți dezvolta și o mai bună încre­dere în tine.massive production

  33. Vor­bește cu cineva des­pre pro­ble­mele tale. Lasă ten­siu­nea din inte­rior să iasă.

  34. Pri­vește foto­gra­fii ale oame­ni­lor la care ții.

  35. Petrece timp în apă. Stropește-ți fața cu apă, fă un duș sau baie ori mergi la pis­cină. Apa e cunos­cută ca având efecte tera­pe­u­tice. Amintește-ți cum îți plă­cea să te joci în apă când erai copil.

  36. Spune „Mul­țu­mesc”.multumesc

  37. Acordă aten­ție modu­lui în care arăți. Un aspect îngri­jit pe care-l vei observa în oglindă sau în ochii celor­lalți, te va ajuta în rela­ți­ile cu cei din jur.

  38. Citește citate des­pre viață. O altă opțiune exce­lentă sunt căr­țile inspi­ra­țio­nale.

  39. Acceptă lucru­rile pe care nu le poți schimba, așa cum sunt.

  40. Intră în con­tact cu oameni ce te pot inspira, în viața de zi cu zi sau pe Social Media. Ai aici o listă cu oameni inte­re­sanți pe care merită să-i urmă­rești pe Face­book.

  41. Dacă îți per­miți ia-ți un ani­mal de casă – câine, pisică etc.

  42. Petrece timp în locuri bine iluminate.

  43. Acordă aten­ție modu­lui în care te carac­te­ri­zezi și vor­bești cu tine însuți. Spu­neam într-un alt arti­col să evi­tăm auto­ca­rac­te­ri­ză­rile pre­cum “Sunt prost” sau “Nu sunt capa­bil de nimic”. Încearcă să iei lucru­rile mai ușor când e vorba de tine însuți.

  44. Dacă ati­tu­di­nea de la job te influ­en­țează pro­fund nega­tiv, caută-ți un alt job.

  45. Dacă se poate, dormi une­ori câte 20 de minute la ami­ază. Obi­ce­iul som­nu­lui de ami­ază te va  ajuta să te rese­tezi emo­țio­nal când ești sur­me­nat.

  46. Stabilește-ți unele obiec­tive pe care să-ți pro­pui să le rea­li­zezi. Încearcă să-ți sta­bi­lești un mic obiec­tiv zil­nic pe care să-l realizezi.

  47. Felicită-te atunci când ai făcut o treabă bună. Poți să te și bați pe spate încurajator.

  48. Fii răb­dă­tor cu tine însuți. Schim­ba­rea și evo­lu­ția au nevoie de timp. Cum spu­nea bunica mea „Cu răb­da­rea tre­cem marea”.rabdare

  49. Învață să spui nu celor­lalți și da ție. Alege-ți valo­rile și rolu­rile per­so­nale și ghidează-te după ele. Apoi redu numă­rul de anga­ja­mente per­so­nale pe care le-ai luat.

  50. Urmează un curs de dans. Dan­sul, ca și muzica, ajută la gene­ra­rea de emo­ții pozitive.

  51. Scrie tot ce te îngri­jo­rează. Tot. Ori­câte pagini ar fi. Reci­tește ce ai scris și con­ști­en­ti­zează fap­tul că ori­cât te vei îngri­jora, acele pro­bleme nu se vor rezolva. Acum poți începe să schi­țezi un mic plan ca să le rezolvi.

  52. Citește auto­bi­o­gra­fi­ile unor oameni care au avut rea­li­zări. Îți reco­mand oameni pre­cum Henry Ford, Gan­dhi sau Ben­ja­min Fran­k­lin.

  53. Decorează-ți pere­ții unde locu­iești (sau lucrezi, dacă se poate) cu mici obiecte deco­ra­tive, tablo­uri, poze cu pei­saje. Sau poze cu citate moti­va­țio­nale.

  54. Devino pro­priul tău men­tor. Pen­tru asta ține cont de câteva reguli în rela­ția cu tine însuți:

    • Respectă-te. Poți să te cri­tici, dacă o faci constructiv.

    • Nu-ți vorbi nici­o­dată alt­fel decât ai face-o cu cineva la care ții.

    • Când te-ai tra­tat într-un fel care este lip­sit de res­pect, pro­ce­dează la fel ca în rela­ți­ile cu cei­lalți: cere-ți sin­gur scuze și străduiește-te să nu mai repeți.

  55. Citește car­tea Inte­li­gența Emo­țio­nală, de Daniel Gole­man.

https://astrodeva.wordpress.com

Acest articol a fost publicat în VIATA INTERIOARA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la DEZVOLTA-TI INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ

  1. A.D. zice:

    E de munca, nu gluma! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.