Apel către autorități O întreagă industrie stă să cadă din lipsă de angajaţi


Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează criza acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă transportatorii rutieri din România, cu impact negativ asupra competitivității acestui sector important al economiei naționale.

Conform oficialilor UNTRR, transportatorii rutieri – companii multinaționale ca și companii cu capital românesc – au camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt șoferi disponibili pe piață.

Transportatorii români au nevoie de soluții europene urgente și eficiente la această criză acută de șoferi profesioniști, pentru ca industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri bun, se arată într-un comunicat UNTRR.

În acest context, UNTRR a solicitat autorităților române și europene măsuri urgente de atragere a tinerilor de la vârsta de 18 ani în sectorul transporturilor, prin programe europene de formare vocațională ca șoferi profesioniști.

UNTRR a solicitat modificarea cadrului legal pentru a se permite tinerilor, de la vârsta de 18 ani să devină șoferi profesioniști, existând îngrijorarea că actuala lipsă de șoferi profesioniști ar putea fi cauzată și de legislația românească care stabilește vârsta minimă de 21 de ani pentru permisele de conducere de categoriile C și CE în conformitate cu prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele
de conducere – pentru că după absolvirea educației secundare (liceului), tinerii cu vârste între 18 și 21 de ani caută alte oportunități de angajare și nu își mai schimbă opțiunile ulterior pentru a deveni șoferi profesioniști.

Comisia Europeană a răspuns UNTRR că nu s-ar opune ca România să aplice vârsta minimă de 18 ani precizată de Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea șoferilor profesioniști, prin derogare de la prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere, așa cum procedează și alte State Membre, fapt întărit și de răspunsul primit de asociația noastră din partea Parlamentului European – Comisia pentru Transport și Turism.

Reprezentanţii UNTRR susţin că problemele lor vor fi rezolvate dacă vor fi luate următoarele măsuri:

– Stabilirea vârstei minime de 18 ani pentru obținerea permisului de conducere pentru categoriile C și CE prin modificarea legislației naționale relevante

– Recunoașterea actualei crize a șoferilor profesioniști ca fiind o prioritate națională și alocarea de fonduri europene pentru creșterea angajării în sectorul transporturilor rutiere din România, inclusiv prin programe de formare vocațională ca șoferi profesioniști a tinerilor NEETs (Not in Education, Employment or Training) din mediul rural

– Înființarea unei rețele naționale de școli vocaționale specializate în furnizarea educației profesionale și competențelor tehnice de care tinerii au nevoie pentru a fi angajați ca șoferi profesioniști.

http://www.cotidianul.ro/

Acest articol a fost publicat în LOCURI DE MUNCA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.