Doctor Todea-Gross: Dacă se continuă cu vaccinurile în același ritm, în 30 de ani toți copiii vor suferi de o boală alergică


Doar alergie ar fi bine…asta e partea cea mai frumoasa.

De curând a fost publicată o carte ce a stârnit atât interesul părinţilor, cât şi al medicilor: „Vaccinurile: Prevenție sau boală? O nouă patologie pediatrică”, scrisă de medicul clujean Christa Todea-Gross. Lucrarea aduce câteva mari provocări pentru sistemul medical românesc din ultima jumătate de secol: au rezolvat într-adevăr vaccinurile marile epidemii sau este aceasta o ipoteză care s-a dovedit nefondată? Sunt companiile care le produc sincer preocupate de bolile oamenilor sau există un interes economic în promovarea feluritelor vaccinuri?

Am încercat, în interviul luat D-nei Dr. Todea-Gross, să obţinem câteva răspunsuri concise la aceste întrebări, care nădăjduim să stârnească îndeajuns interesul cititorilor pentru a le aprofunda în cartea domniei sale.

– Vă întreb direct: care sunt efectele vaccinurilor asupra copiilor? De ce vaccinurile provoacă tot felul de reacţii adverse?

Termenul medical corect este cel de „reacţii adverse postvaccinale”, care sunt numeroase, mai mult sau mai puţin grave, unele recunoscute de către medicină, altele nu. Sunt recunoscute în mod oficial doar acele reacţii adverse care apar în primele patruzeci de zile de la vaccinare (excepţie făcând vaccinul antituberculos BCG) şi nu voi insista asupra lor, fiind descrise în carte.

Cele mai severe reacţii adverse, denumite de către medicii din Occident „complicaţii postvaccinale”, nu sunt recunoscute în mod oficial şi debutează după această perioadă. Aceste complicaţii nu sunt altceva decât bolile sistemului imun: alergiile, bolile alergice, bolile autoimune şi bolile maligne (limfoame, leucemii). Deşi bolile maligne sunt cele mai grave, pe primul loc ca frecvenţă rămân bolile autoimune, care sunt boli severe, cronice şi nevindecabile, dintre care enumăr câteva:

– bolile autoimune digestive: alergia la lapte de vacă, alergia la gluten, boala Crohn, rectocolita ulcero-hemoragică, diabet zaharat tip 1 etc.;

– bolile autoimune reumatologice: ARJ la copil (artrita reumatoidă juvenilă), PR (poliartrita reumatoidă) la adult;

– bolile autoimune hematologice: anemia Biermer, anemii hemolitice, trombocitopenie etc.;

– boli autoimune cutanate: psoriazis, vitiligo;

– bolile autoimune neurologice: sindromul Guillain-Barré, scleroza multiplă, epilepsie, paralizii de nervi cranieni (urmate de surditate, orbire sau lipsa vorbirii), encefalite, meningite, sindrom ADHD, autism etc.

Cea mai gravă complicaţie postvaccinală este decesul. „Sindromul morţii subite la sugar” este o astfel de complicaţie şi s-a dovedit că este dată de vaccinul DTP.

Cauzele „reacţiilor adverse postvaccinale”

 Eşecul vaccinurilor este determinat de mai multe cauze, pe care le putem împărţi în trei grupe.

În primul rând, aş vorbi despre principiul vaccinării. Acesta este un principiu fals, artificial, la care organismul uman nu se poate adapta. De ce? Fiindcă „mecanismele de funcţionare” ale sistemul imun al omului nu sunt „aplicabile” în cazul unui vaccin. Sistemul nostru imun este asemenea unei maşini care funcţionează după anumite reguli stricte, precise, stabilite şi adaptate în decursul a mii de ani… De două secole, noi încercăm să reprogramăm un mecanism perfect, dar nu reuşim, fiindcă este imposibil. Sacrificiul unei astfel de „încercări” a fost prea mare: distrugerea lentă şi sistematică a celei mai puternice arme de supravieţuire a organismului uman –sistemul imun. În concluzie, principiul vaccinării este unul simplist şi ineficient, fiind un model „artificial”, bazat pe alte legi decât cele naturale, la care, după cum o dovedesc studiile şi practica medicală, sistemul nostru imun nu se adaptează, ci se îmbolnăveşte.

În al doilea rând, numărul mare de vaccinuri, administrate într-un timp foarte scurt unui organism imatur şi cu un sistem imun incomplet maturizat. Un medic din Occident afirma că un vaccin administrat unui sugar echivalează cu treizeci de vaccinuri administrate unui adult în decurs de o zi… Un adult nu ar putea suporta o asemenea agresiune, dar un sugar trebuie s-o facă! Consecinţele le vedem…

În al treilea rând, combinaţia de vaccinuri. Să ne întoarcem puţin în timp. În Germania (şi în toate ţările europene, de altfel), în anul 1972 existau numai cinci vaccinuri la sugari! Toate vaccinurile erau administrate separat. Este motivul pentru care organismul reuşea să facă faţă unei asemenea agresiuni, iar îmbolnăvirile nu erau atât de frecvente şi atât de grave. În anul 1975 încă nu se ştia de sindromul ADHD! În 1976 creşte numărul vaccinurilor la doisprezece şi este pentru prima dată când se administrează simultan două vaccinuri. În continuare a crescut numărul vaccinurilor la paisprezece, apoi la treizeci şi două! În 1995 se foloseşte trivaccinul DTP (trei vaccinuri combinate), apoi tetravaccinul (patru vaccinuri combinate). În 2006 s-a ajuns la patruzeci de vaccinuri la un singur copil şi se introduce pentru prima dată hexavaccinul la sugar (şase vaccinuri simultan!). Din acest an, frecvenţa sindromului ADHD creşte foarte mult. La fel şi autismul.

În România, numărul de vaccinuri administrate sugarului până la vârsta de 1 an este în număr de douăzeci şi nouă, iar până la 9 ani – treizeci şi patru de vaccinuri (fără să socotim şi vaccinurile opţionale!). Combinaţia de şase vaccinuri se administrează şi sugarilor din România la vârsta de 2, respectiv 6 luni, iar sindromul ADHD şi autismul sunt deja destul de răspândite între copiii români. Un singur vaccin conţine un singur antigen (viral, bacterian etc.) şi o cantitate mai mică de adjuvanţi şi conservanţi, deci o cantitate mai mică de substanţe neurotoxice (mercur, aluminiu) sau alergice (proteine animale, antibiotice etc.). Combinaţia mai multor vaccinuri a dus inevitabil la înmulţirea efectelor neurotoxice şi alergice, cu efectele dezastruoase pe care le vedem…

– Care credeţi că este cel mai periculos vaccin?

– Cel mai toxic vaccin este cel care are cele mai multe combinaţii de vaccinuri şi cei mai mulţi conservanţi şi adjuvanţi neurotoxici (aluminiu, mercur): hexavaccinul de la 2 luni şi combinaţia de opt vaccinuri de la 1 an.

Dar, în acelaşi timp, nu putem simplifica matematic o reacţie postvaccinală. Spre exemplu, vaccinul BCG singur poate provoca o tuberculoză primară pulmonară ori extrapulmonară gravă, sau otite purulente, care duc la pierderea auzului. Vaccinul DTP (trivaccin) poate provoca „sindromul morţii subite la sugar”, iar exemplele pot continua. Repetarea aceluiaşi vaccin reprezintă un alt pericol. Are loc o hiperimunizare, prin formarea unui titru (o cantitate) mult prea mare de anticorpi – aşa cum se întâmplă în cazul vaccinului DTP, care se administrează de patru ori (!) până la vârsta de 1 an, cu provocarea unor boli alergice şi apoi a bolilor autoimune: eczema atopică, alergia la lapte de vacă, astm bronşic etc.

Toate acestea se întâmplă din cauza dezechilibrului sistemului imun, prin stimularea unilaterală a imunităţii umorale, în detrimentul celei celulare. Dacă este întreruptă la timp vaccinarea şi tratată corespunzător boala alergică, copilul se vindecă. Dacă se continuă vaccinarea, observăm că are loc o trecere de la o boală alergică la una autoimună mai uşoară (alergie la lapte de vacă), apoi la altă boală autoimună mai gravă (alergie la gluten) etc. De fapt, sistemul imun clachează şi în final se instalează o boală autoimună gravă, fie la 1,5-2 ani (ADHD, autism, astm bronşic), fie la 6-7 ani (diabet zaharat, ARJ), sau chiar în adolescenţă (scleroza multiplă, poliartrita reumatoidă, boala Crohn, rectocolita ulcero-hemoragică, diabet zaharat tip 1 etc.). Vaccinurile au bătaie lungă, de ani de zile, chiar zeci de ani…

Tot mai mulţi părinţi refuză vaccinarea

 – S-a schimbat mentalitatea părinţilor în ceea ce priveşte vaccinurile?

– Mentalitatea părinţilor a început să se schimbe treptat, odată cu informarea acestora pe diverse căi, principala cale fiind Internetul. Nu sunt singura persoană din ţară care a postat articole despre vaccinuri pe site-uri, iar părinţii, cunoscători de limbi străine, au putut să se informeze şi din alte surse despre pericolul vaccinurilor pentru sănătatea copiilor. Cartea pe care am scris-o vine să lămurească aspectele variate legate de vaccinuri, dar să dea şi soluţii.

Rezultatul este evident: tot mai mulţi părinţi refuză vaccinarea copiilor lor, iar recent, apariţia unor reacţii adverse destul de severe după vaccinul BCG la nou-născuţi (cunoscute şi până acum, dar, poate din lipsa informării, părinţii nu le-au mai sesizat organelor competente) a dus la pierderea încrederii în efectul pozitiv al vaccinurilor. Faptul că părinţii copiilor afectaţi au ajuns în instanţă pentru a-şi cere drepturile care le-au fost încălcate este un pas înainte în România – pe mine mă bucură cu adevărat acest lucru, pe care, de altfel, l-am accentuat şi în introducerea cărţii.

– De ce credeţi că totuşi unii părinţi îşi vaccinează în continuare copiii, în ciuda atâtor materiale care au apărut împotriva vaccinurilor?

– Mentalitatea părinţilor nu poate fi schimbată peste noapte… Este adânc înrădăcinată în conştiinţa oamenilor falsa idee că bolile copilăriei sunt foarte periculoase şi trebuiesc prevenite cu orice preţ, când de fapt este adevărat exact contrariul: bolile copilăriei sunt afecţiuni uşoare, la care sistemul imun foarte flexibil al copilului se adaptează uşor şi, în câteva zile, acesta se vindecă complet, fără complicaţii. Pe de altă parte, vaccinarea nu previne aceste boli, ci le amână pe mai târziu, când sunt mai greu suportabile, din cauza unui sistem imun mai rigid şi când pot apărea complicaţii, fără să pună însă viaţa omului în pericol. Trebuie să existe unteren susceptibil (boli cronice, deficienţe imune, tratamente greşite cu antibiotice sau tratamente care scad imunitatea etc.), pentru ca bolile copilăriei să provoace complicaţii la sugari. Cu atât mai mult, la aceşti sugari, vaccinurile pot provoca reacţii adverse grave.

Pentru majoritatea părinţilor este un şoc să afle că vaccinurile sunt dăunătoare şi nu benefice! Nici nu au cum, fiindcă medicii înşişi sunt dezinformaţi sistematic în timpul facultăţii şi ulterior, când practică medicina. Zilnic primesc întrebări din partea părinţilor care nu ştiu ce decizie să ia. Este motivul pentru care am scris cartea, folosind aproape în exclusivitate bibliografie străină. Sunt convinsă că vom avea, cu timpul, tot mai mulţi copii nevaccinaţi şi sănătoşi. Nu-i putem sacrifica de dragul unor interese financiare…

– Dar cum pot fi prevenite bolile copilăriei, dacă se renunţă la vaccinuri?

Ele nu trebuiesc prevenite! Dimpotrivă, este indicat ca toţi copiii să facă bolile copilăriei. Aceste boli joacă un rol important în formarea unui sistem imun sănătos al copilului, iar imunitatea dobândită în urma acestor boli este îndelungată, deseori pentru întreaga viaţă. Totodată, studiile arată că imunitatea dobândită în urma bolilor copilăriei joacă un rol important în prevenirea altor boli grave: sindrom nefrotic, tumori, leucemie etc. Or, acest adevăr nu li se spune părinţilor! Fetiţele care trec prin aceste boli naturale până la vârsta de 14-16 ani vor avea o imunitate suficientă şi pentru copii, când vor deveni mame. Prin vaccinare, imunitatea se pierde mult mai repede, iar copiii vor fi expuşi intranatal sau postnatal acestor boli, care le pot provoca malformaţii, respectiv complicaţii. Aş dori să mai spun faptul că vaccinurile pot provoca uneori chiar boala pe care ar trebui s-o prevină!

– Exista totuşi vreun vaccin care ar trebui făcut?

– Nu. Motivele le-am explicat mai devreme, când am vorbit despre cauzele reacţiilor adverse ale vaccinurilor. Studiile arată că numărul consultaţiilor copiilor vaccinaţi este net superior celor nevaccinaţi. Dr. G. Buchwald afirma pe bună dreptate că în viitor, după ritmul în care are loc vaccinarea sugarilor, singurii copii cu adevărat sănătoşi vor mai fi doar copiii nevaccinaţi!

În decurs de 30 de ani, toţi copiii vor suferi de o boală alergică

 – Care sunt consecinţele pe termen lung asupra sănătăţii populaţiei, dacă se continuă cu vaccinurile în acelaşi ritm?

– Statisticile arată că, la ora actuală, în ţările dezvoltate (fără ca situaţia să fie diferită de cea din România!), unul din doi copii suferă de alergie, tot al treilea copil suferă de eczemă atopică şi unul din zece de astm bronşic. Nici una dintre aceste boli nu are un tratament etiologic, ci doar unul simptomatic – adică ameliorează simptomele, dar nu vindecă. Se preconizează că în decurs de 30 de ani toţi copiii vor suferi de o boală alergică. Nu vor mai suferi de banalele boli ale copilăriei, tratabile şi vindecabile în 3-7 zile, ci vor suferi o viaţă întreagă de boli cronice, ireversibile, de cele mai multe ori debilizante!

Dar nu trebuie să ne uităm atât de departe… Deja putem vorbi la ora actuală de oepidemie de autism în România în rândul copiilor, iar o mare parte din cazurile de sindrom ADHD nu sunt diagnosticate. Ca urmare, numărul lor este cu mult mai mare decât cel oficial. Numărul cazurilor de boli neurologice postvaccinale creşte de la o zi la alta. Vaccinurile din copilărie au deschis o „poartă” şi pentru alte boli cronice, nevindecabile: peste un milion de români suferă de o boală rară… Statisticile arată că 75% dintre pacienţii cu boli rare sunt copiii, conform datelor Alianţei Naţionale pentru Boli Rare din România. Acestea pot fi boli autoimune, boli toxice şi infecţioase, boli pulmonare, leucemii sau alte cancere rare etc. Legătura dintre aceste afecţiuni rare şi vaccinuri o fac numeroase studii din Occident.

Este nevoie de o mare reformă în medicina preventivă. Programul naţional de vaccinare, din nefericire, constituie o prevenţie care îmbolnăveşte şi uneori chiar ucide.

– Relataţi-ne, vă rog, câteva din cazurile întâlnite în activitatea dumneavoastră în care copiii au avut de suferit de pe urma vaccinurilor…

– Primele cazuri ar fi chiar proprii mei copii: doi băieţi şi o fată… Dar prefer să vorbesc despre cazuri mai recente, la modul general, nu individual, datele fiind confidenţiale. Am văzut toată gama de boli autoimune şi neurologice la copiii vaccinaţi: alergii alimentare, astm bronşic, sindrom ADHD, autism, vitiligo, psoriazis, diabet zaharat tip 1 etc.

Nu voi intra în amănunte, fiindcă mi se va spune că nu pot dovedi legătura dintre vaccin şi aceste boli. Ea poate fi însă dovedită prin proba terapeutică, şi anume prin aplicarea unui tratament (încă necunoscut în ţară, dar care se aplică în Occident încă din anul 1990) care ameliorează net aceste boli şi uneori le vindecă (aşa cum am precizat şi în carte, la capitolul 3). Medicina alopată este neputincioasă în faţa unor astfel de afecţiuni cronice, unele foarte grave. Am văzut cum aceşti copii, prin eliminarea metalelor grele din organism (mercur) cu ajutorul unui tratament specific, s-au vindecat. Numeroasele studii au arătat cum mercurul din vaccinuri provoacă boli autoimune neurologice grave precum autism, ADHD ş.a., care, fiind tratate la debut, pot fi ameliorate net şi uneori pot fi vindecate. Acelaşi tratament, alături de un regim alimentar, poate vindeca eczemele atopice, psoriazisul la debut, alergiile alimentare, astmul bronşic alergic ş.a.

Ceea ce lipseşte deocamdată la noi în ţară este studiul comparativ dintre copiii vaccinaţi şi cei nevaccinaţi. Ar fi o altă dovadă că vaccinurile sunt cauza frecventă a bolilor sistemului imun, respectiv bolile alergice, autoimune şi maligne. La copiii nevaccinaţi, bolile alergice şi autoimune sunt extrem de rare (date de alergiile părinţilor, intoxicaţiile cronice ale părinţilor cu metale grele etc.). Boli precum autismul şi sindromul ADHD practic lipsesc la copiii nevaccinaţi.

– Ştim că în străinătate părinţii au dat în judecată spitalele pentru astfel de situaţii. La noi s-au întâlnit astfel de cazuri?

– Nu, dar am înţeles că zilele acestea mamele copiilor care suferă în urma vaccinului BCG au dat în judecată Ministerul Sănătăţii – acesta este un început promiţător! Aşa cum am specificat şi în carte, părinţii nu sunt informaţi asupra reacţiilor adverse ale vaccinurilor. De asemenea, este grav încălcat dreptul pacientului când, în maternitate (şi nu numai), copii sunt vaccinaţi fără a se cere acordul în scris al mamei. Mama trebuie să semneze dacă este de acord sau refuză vaccinurile, inclusiv cele două din maternitate: BCG şi anti-hepatitic B. Prin încălcarea dreptului la consimţământul informat, mama poate da în judecată conducerea spitalului.

– Ce ar trebui sa facă părinţii care refuză să-şi vaccineze copiii, mai ales când primesc tot felul de ameninţări din partea personalului medical?

– Părinţii, indiferent dacă refuză sau nu vaccinurile, trebuie să îşi cunoască drepturile de cetăţean, drepturile de pacient şi cele de tutore ale unui minor. Astfel, dacă le sunt încălcate unele din aceste drepturi de către medicul de familie, este indicat să-l schimbe. Dacă nu există această posibilitate, părinţii pot depune o plângere sau, în ultimă instanţă, pot da în judecată persoana care-i ameninţă sau conducerea instituţiei (grădiniţă, şcoală, spital).

Din nefericire, intimidarea părinţilor rămâne în continuare o armă foarte eficientă la noi în ţară când este vorba de vaccinare. Lucrurile trebuie să se schimbe la un moment dat, fiind vorba de sănătatea copiilor noştri. După ce copilul se îmbolnăveşte, nu se mai face de obicei legătura dintre vaccin şi boală, „reacţiile adverse” sunt considerate „normale”, iar părintele se vede neputincios şi părăsit într-o lume medicală indiferentă…

 

A consemnat Raluca Tănăseanu

Interviu apărut în Revista Familia Ortodoxă nr. 48 (Ianuarie 2013)

61 COMMENTS

  1. GRIGORE 30.01.2013

    Daca va ameninta vreun medic ca trebuie sa vaccinati copilul sa ii spuneti asa:
    “Daca dati dvs. declaratie la notar ca va angajati sa platiti spitalizarea si toate tratamentele ulterioare ale copilului pentru orice fel de probleme care pot sa apara datorita vaccinarii atunci il vaccinez”. Sa vedeti ce mai zice. Daca copilul dvs. face autism fix la 1 an (cand se fac cele 8 vaccinuri) medicul nu are nicio treaba. Ramane sa va chinuiti toata viata cu el si medicul pleaca in Grecia la distractie. Pe ei ii intereseaza doar sa isi faca planul la vaccinari. Firmele producatoare le asigura vacantele in Grecia si ei trebuie sa va convinga sa va inbolnaviti copii. Prin vaccinare se asigura viitorii clienti ai industriei farmaceutice. Dupa cum se vede si in articol persoanele vaccinate au tot felul de boli cronice pentru care, surpriza, este nevoie de tratament continuu inca de la cele mai fragede varste.

  2. MIRELA 02.02.2013

    doamne, ce am aflat!

  3. CLAUDIA 08.02.2013

    este cumplit..doar Dumnezeu ne poate ajuta sa amelioram efectele negative prin pocainta si multa rugaciune

  4. IRINA 12.02.2013

    sunt o mama disperata;de 2 ani jumate caut raspunsuri … se pare ca azi le-am gasit. … tulburarea global de dezvoltare, retardul psiho – motor, suspiciuni de autism au azi o cauza clara … insa ramanem cu ele. De ce?

  5. MIHAELA NEGREA 14.02.2013

    Dumnezeu sa-i dea sanatate doamnei doctor pentru ca spune lucrurilor pe nume! Jos palaria!

  6. MIRELA 14.02.2013

    Sunt o mama care a refuzat vaccinarea copilului…. Si la gradinita am semnat, ma cert cu toata lumea, si sfatuiesc toate mamele sa faca acelasi lucru….Strig in guara mare….NU VACCINATI COPIIi!

  7. DANA 14.02.2013

    De ce nu vorbim si despre ce se intampla daca nu ne vaccinam copiii, ce se intampla la nivel de populatie. Imi pare rau ca doamna doctor cu da si dovezi legate de asocierea unor vaccinuri cu acele boli pe care le enumera…. caci in secolul in care traim medicina este bazata pe dovezi. Din cate stiu medicul care a publicat studiul despre asocierea autismului cu vaccinarea face acum inchisoare pentru ca a falsificat datele studiului si ca in momentulde fata cel putin pentru aceasta relatie de cauzalitate nu au fost gasite dovezi clinice.Haideti sa nu mai fim asa de radicali… nici intr-un sens nici in celalalt. Calea de mijloc este intotdeauna cea mai buna. Sa nu mai exageram si sa nu facem o psihoza generala din subiectul acesta si sa luam toate informatiile sub beneficiu de inventar……

  8. LORET 19.02.2013

    Ce ziceti cu privire la vaccinul impotriva hepatitei B? Chiar nu e necesar?

  9. NIKA 20.02.2013

    Dana: Chiar sunt curioasa care este opinia ta la acest capitol, pro sau contra vaccinare? Asta ca sa intzeleg si eu pozitia ta. Acum sunt ca un burete care absoarbe toate informatiile pro sau contra ca sa pot tutusi lua ulterior o decizie sper corecta in acest sens.

  10. DANIEL 28.02.2013

    raspuns pentru mesajul lui exe: Acelea sunt informatii citate de pe siteurile oficiale americane, subordonate multinationalelor care produc medicamente, chimicale pentru cereale si antibiotice pentru industria zootehnica. Tot ei sunt si cei care spun ca nu exista nici o dovada ca tigarile (produsele altor multinationale) ar provoca cancer pulmonar. Cine va finanteaza vacantele?

    In rest sanatate tuturor.
    Ca doar nu dau de la mine :( .
    Aveti grija insa ce informatii luati de bune. Doctorii nu sunt interesati de bunastarea dvs. Si ei trebuie sa isi asigure clientela pentru viitor, altfel isi vor pierde painea. Inclusiv medicii de familie, raman fara post daca le scade numarul de pacienti sub un anumit prag. Stiti ce bonusuri se ofera de catre reprezentantii de medicamente, doctorilor pentru prescrierea unui anumit drog? Stiti ce salarii au reprezentantii de vanzari din industrie, care au succes in a convinge medicii?
    Industria medicamentelor este profitabila pentru ca a ajuns sa obtina banii de la stat, prin subventii sau compensari primite pentru cronici. Exemplul clar sunt tratamentele de mentinere (de vindecare nu exista) la astm bronsic, diabet, vaccinuri de dezimunizare. Cautati putin preturile si veti vedea ca sunt exagerat de scumpe, dar compensate de stat. Nu este ciudat sa ingrosam profiturile producatorilor de medicamente, pentru niste afectiuni despre care se stie ca nu vor fi tratate nicioadata?

  11. DIANA 09.04.2013

    eu sunt impotriva vaccinarii obligatorii, totusi in cazul unei vaccinari fortate personalul medical trebuie sa faca un examen atent asupra starii de sanatate a copilului, el trebuie sa fie perfect sanatos cu analizele la zi in regula, din pacate noi nu ne putem lauda cu astfel de examinari minutioase intr-o policlinica, mai este ceva ce merita subliniat, calitatea vaccinurilor, producatorul, cum sunt stocate, cum sunt transportate, toate acestea influienteaza calitatea lor si respectiv reactiile adverse care vor surveni la copiii nostri. Eu mi-am imunizat fetita la centre specializate pana in momentul cand fetita unei vecine a intrat in coma dupa vaccinul DTP facut la policlinica… alegerea ramane sa o faca parintele, dar alegerea trebuie facuta dupa o informare prealabila si nu intr-un mod inconstient

  12. ANDREI 18.04.2013

    Din pacate un interviu foarte slab pe o tema foarte controversata. Din punctul meu de vedere reporterul nu s-a documentat. Mi-as fi dorit sa aud opinia doamnei doctor la niste intrebari ridicate de cei ce ii critica cartea si nu doar ridicari la fileu.

  13. MIRELA 14.06.2013

    Sa luam o hotarare in cunostinta de cauza/informati? Cum sa filtram informatia? Pe cine sa credem? Nici un parinte nu-si propune sa-i faca rau copilului iar unele din bolile pentru care se vaccineaza sunt cumplite! Doamna doctor care spune ca nu este nici o preblema si chiar ar fi bine ca un copil sa faca bolile pt care exista vaccinuri nu cred ca se refera la tetanos sau hep b de ex. Este si asta o manipulare ca nu decidem noi de care boli ne imbolnavim si care ne ocolesc si din punctul meu de vedere nu este o sursa in care eu sa ma incred.Eu cred ca adevarul este undeva la mijloc. Intrebarea mea este: statistic vb sunt mai multe cazuri de reactii adverse la vaccin decat posibile complicatii ale bolilor pe care le previn? Dar pe cine sa intreb … pe medici?

  14. KMY 16.06.2013

    Hristos s-a inaltat!

    Cartea Dnei. Doctor Christa Todea-Gross. „Vaccinurile: Prevenție sau boală? O nouă patologie pediatrică”, se poate downloada de aicihttp://www.teologie.net/data/pdf/CTG-vaccin.pdf sau

    http://www.pentruviatacluj.ro/vaccinurile-preventie-sau-boala-o-noua-patologie-pediatrica-dr-christa-todea-gross-editura-christiana-2012 )

    In acea carte vor gasi raspunsuri si persoanele care au solicitat exemple concrete care sustin afirmatiile dnei. dr, sunt exemplificate cazuri de persoane afectate, sunt oferite statistici internationale ale victimelor vaccinurilor, sunt citate sute de materiale, articole si studii (in principal din literatura de specialitate straina, in romania informatia circula mai greu, iar cercetarea in domeniu cine sa o finanteze?) care demonstreaza pericolul genocidului prin vaccinare.

    Doamne ajuta!

  15. KMY 16.06.2013

    Mai multe informatii despre pericolul vaccinurilor si pe blogul :http://nuvaccinurilor.blogspot.ro/

    Pentru a mai buna intelegere a scopului promovarii agresive a vaccinurilor, incercati sa faceti legatura intre 2 dintre gravele efecte ale acestora (autismul si boala Alzheimer – generate prin acumulare de mercur, aluminiu etc. la nivel neuronal. Mercurul si aluminiul intra in compozitia substantelor de conservare utilizate la fabricarea vaccinurilor, ambele substante neurotoxice) si articolul Belgia: PROIECT DE EXTINDERE A EUTANASIEI LA COPII (cu autism) fara acordul parintilor.
    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/06/13/belgia-eutanasie-copii-bolnavi-alzheimer/ , from: Euthanasia for children nears approval by Belgian Parliament; doctors to mass-euthanize children and Alzheimer’s patientshttp://www.naturalnews.com/040744_euthanasia_children_mercy_killings.html

  16. KMY 16.06.2013

    Carte de IOAN VLADUCA, VACCINAREA SI ECOGRAFIA FETALA. Efecte negative: http://nuvaccinurilor.blogspot.ro/2011/07/ioan-vladuca-vaccinarea-si-ecografia.html

    Filmul “Global eugenics”/“Eugenia globala” – vaccinarea are rolul de a reduce numarul populatiei globuluihttp://apologeticum.wordpress.com/2011/10/05/filmul-“eugenia-globala”-vaccinarea-are-rolul-de-a-reduce-numarul-populatiei-globului/

    Filmul “Eugenia globala” arata ca noile “catastrofe” medicale, precum pandemiile de gripa aviara sau porcina, au fost create artificial pentru ca omenirea sa fie controlata mai usor.

    Prin crearea de panica in randul populatiei, prin stiri alarmiste si statistici ingrijoratoare se urmareste justificarea cheltuirii a miliarde de dolari anual pe producerea de vaccinuri. De multe ori, campaniile de vaccinare pentru gripa porcina sunt introduse fortat, impotriva vointei populatiei.

    Dar sunt aceste vaccinuri antigripale un salvator de vieti? Acest film documentar prezinta mai multe cazuri in care persoane sanatoase s-au imbolnavit incurabil dupa ce au fost vaccinate.

    In timp ce populatia moare sau se imbolnaveste, companiile farmaceutice isi ingroasa substantial profiturile…

  17. IULIAN 11.07.2013

    Am un baietel de 4 si 1/2 ani – dianosticat cu tulburare de spectru autist….. pana la 1 an si jumatate am respectat schema de Vaccinuri ( din pacate)recomandata de medicul de familie,ba chiar am cumparat vaccinurile noi (mai multe intr-o singura injectie) din dorinta de a beneficia copilul de tot ce-i mai bun….. si se pare ca mai rau am facut.
    Daca citeam articolele de genul astuia care le-am citit dupa diagnosticare refuzam toate vaccinurile si sunt sigur ca baietelul meu nu ar fi avut nici o problema…..
    Din pacate oamenii au devenit cobaii marilor grupuri farmaceutice….. sunt mult mai profitabili suferinzii de boli cronice- aduc venit constant.
    Dupa diagnosticare am renuntat la orice fel de vaccin….

  18. CLAUDIA B. 26.10.2013

    Situatia vaccinarii copiilor este dramatica si consecintele inspaimantatoare.Mai vreau insa sa sisez un aspect.Eu nu sunt de acord sa-mi vaccinez copilul si totusi a fost vaccinat si va fi in cintinuare pentru ca sotul meu,occidental fiind considera ca protejeaza copilul vaccinandu-l.Mie in aceasta situatie nu-mi mai ramane decat rugaciunea.

  19. KIFA7 30.10.2013

    Oameni buni, fi-ti o secunda cinstiti ! In vaccinuri nu au ce cauta aditivi neurotoxici ! virusurile inoculate nu pot fi sterile, de ele se leaga si alte virusuri si bacterii; si nu in ultimul rand, cititi va rog prospectele vaccinurilor, au inceput sa se disculpe si sa recunoasca posibile efecte edverse; in majoritatea cazurilor prospectle nu sunt semnate sau sunt semnate de directorii de marketing. Imunitatea consta in sanatatea macrofagelor care se hranesc cu bacterii si virusuri; o dieta adecvata alcalina este o solutie corecta conf. OMS, deoarece asigura un mediu oxigenat si nutritiv pentru celulele sistemului imunitar. Imunitate insemana nutritie nu vaccinare; conteaza ce introduci in stomac, nu in sange cu seringa; Nutritia trebuie sa fie procuparea sanatatii publice, nu vanzarile de medicalmente si vaccinuri; Cei pe care i-am votat si ii vom vota, isi fac treaba superficial pentru ca tu si eu le platim salariul; poate ne vine mintea la cap si intelegem ca noi suntem clientii, noi platim si noi vrem calitate.

  20. FLORENTINA 04.11.2013

    Saptamana trecuta am asistat la decesul unui copil de 6 ani vaccinat fara acordul parintilor si fara o informare prealabila. La doua saptamani dupa vaccinare copilul s-a imbolnavit. In prima etapa diagnosticul a fost miozita, ulterior boala autoimuna colagena.In 4 zile de la debutul bolii copilul a decedat. Ce parere aveti despre acest caz. Sper ca atunci cand va dati acordul pentru vaccinare sa va ganditi de 100 de ori.

  21. FLORENTINA 04.11.2013

    Astazi am aflat ca un alt copil tot din judetul Teleorman a murit dupa acelasi vaccin.Cineva trebuie sa raspunda pentru moartea copiilor nostri.

  22. FAMILIA ORTODOXA 09.11.2013

    Dl. Kifa7, am luat legătura cu dna dr. Christa Todea-Gross şi dânsa v-a recomandat ca dacă sunteţi interesat să citiţi cartea şi în ea veţi găsi toate răspunsurile.

  23. NEVACINATU 09.11.2013

    Eu am refuzat vaccinul, dupa ce am citit pe prospect ca poate provoca PARALIZIE in “pana la 1 din 1000 de cazuri”!!!! Deci posibilele reactii adverse pot fi, oficial si recunoscut, mai grave decat bolile pentru care vaccinul se administreaza (oreon, rujeola etc).
    E ca si cum la spalatoria de masini una din peste 1000 de masini va fi incendiata… iar eu prefer sa merg cu masina murdara ca sa nu risc. voi ati risca?

  24. SILVANA 27.11.2013

    buna ziua

    copilul meu a facut cele 4 vaccinuri antipoli si nu au fost reactii adverse
    acum cu campania nationala ar trebui sa i se administreze utimul vaccin AP
    ar putea aparea probleme daca nu au aparut pana acum la celelalte administrari ale vaccinului?

    cu multumiri, silvana

  25. FAMILIA ORTODOXA 28.11.2013

    Probleme NU sunt niciodata daca intrerupeti, ci pot apare daca le faceti in continuare. Asta am scris clar in carte. Va rog sa cititi, nu sa lecturati cartea. Acolo scrie cand si cum pot apare probleme dupa vaccinuri (vaccinurile au efect asupra sistemului imun si la multi ani dupa vaccinare).
    Dr. Christa Todea-Gross

  26. IOANA 11.12.2013

    buna seara!
    toti copiii din clasa fetitei mele au fost vaccinati antipolio. Eu am refuzat, dar nu o expun la riscuri mai mari daca ia contact zilnic cu cei vaccinati?
    Are 9 ani si este singura din clasa cara n-a facut vaccinul.
    Va multumesc

  27. KATONA ADRIANA 14.12.2013

    vA ROG TRIMITETI-MI SI MIE O CARTE,AM O FETITA DE 7 ANI,,SI MIAM DAT SEAMA CA AVEM O BOALA AUTOIMUNA .

  28. ANCA 30.01.2014

    Va rog sa imi spuneti daca fac bine sa refuz vaccinarea copilului avand in vedere ca a fost vaccinat pana la 6 luni inclusiv. A dezvoltat alergii fara sa ii introduc alimente solide sau sa ii schimb mediul si corelez asta cu ultimul vaccin administrat. Sau daca am aceptat, ar fi mai bine sa continui cu vaccinarea?
    Multumesc,
    Anca C.

  29. FAMILIA ORTODOXA 31.01.2014

    Noi am avut aceeasi situatie cu copiii nostri. Unora le-am facut doar primele vaccinuri, căci nu ştiam atunci mai nimic despre efectele adverse, dar următoale vaccinuri nu le-am mai administrat, la sfatul doctorilor cu care ne-am consultat. Acum copiii nu au nici o problemă. Slava Domnului, că nici alergie nu a făcut, ceea ce se intâmplă, dupa cum arata unele studii, la aproape 1 din 5 copii.

  30. MARIA 08.02.2014

    este adevarat si distrofia musculara o faci de la vaccin noi in familie nu avem.

  31. MARIA 08.02.2014

    Sunt o mama indurerata, am descoperit la baietelul meu de 3,5 ani distrofie musculara progresiva. Va rog fumos, ce as putea face sa nu ajunga pe carucior? El e binisor, cu exceptia ca atunci cand urca scarile isi trge piciorul drept dupa el, oboseste cand se joaca mai intns, si cand se ridica de jos se sprijina de ceva, pat sau scaun. Mai am un baiat de 17 ani, el este bine, nu are nimic. In neamul nostru nu sa pomenit de asa ceva. Este adevarat si distrofia musculara o faci de la vaccin noi in familie nu avem. Va rog sa-mi spuneti daca pot sa-i dau ceva. Va multumesc! Sunt din alba iulia.

  32. FAMILIA ORTODOXA 12.02.2014

    ​​Dna Dr. Christa Todea-Gross​ este​ momentan plecată din țară, vă rugăm să mai așteptați pentru un răspuns.

  33. ADINNA 14.02.2014

    Doamne ajuta,am aflat de efectele devastatoare ale vaccinurilor acum 3 ani cand mi s-a cerut semnatura pentru a fi vaccinati cei 2 copii ai mei care aveau la accea data 7 si respectiv 8 ani.Am inceput sa ma informez iar d-na dr.CHRISTA TODEA-GROSS a fost omul care ma ajutat f.mult.De urmarile vaccinurilor facute pana la aceea varsta am reusit sa trecem cu un tratament homeopat facut in paralel cu Terapie florala Bach.(da rezultate f. bune si in cazuri de autism).Dumnezeu sa ne lumineze!

  34. CAMELIA 24.02.2014

    Am inceput sa citesc cartea doamnei doctor Christa si sunt socata de totala mea nestiinta.Urmeaza sa imi incriu copilul la scoala si imi cer fisa medicala cu vaccinuri.Eu i-am vaccinat pana acum (baiatul are 5 ani si jumatate si fetita 4 ani) insa de acum incolo voi refuza vaccinarea lor.Categoric voi incepe o lupta cu ,,sistemul,,si mi-ar fii de folos sa stiu daca sunt parinti cu o astfel de experienta, care au spus NU vaccinarii si au reusit sa isi inscrie copii la scoala deoarece vaccinurile par o conditiie foarte importanta.
    Va multumesc

  35. SIMONA 05.03.2014

    Am si niste nelamuriri. Nu am citit cartea dnei doc dar de ce s-a trecut de la vaccin trivalent pe vremea mea, la vaccin pentavalent pe vremea lui fiu-mio cel mare si acum la hexavalent?…..am un feeling de neliniste si am decis sa nu-l mai vaccinez pe cel mic care are 3 luni. I s-a facut doar bcg si hep b in maternitate.
    Vaccinurile care s-au adaugat sunt pt boli care au facut ravagii de cand eram eu mica(79), nu prea cred…..si atunci de ce trebuie sa-i vaccinam pe Cei mici. Cu faptul ca au ajuns la hexavaccinuri in decurs de cativa ani, fara sa fi auzit de epidemii cu rata a mortalitatii crescute pt acele boli, ma face sa cred ca vaccinurile nu se administreaza pt scopul de a proteja copilul. In plus intr-adevar, am observat in jurul meu f multi copii care la varsta de 2 ani nu vorbesc??? Si toti au fost vaccinati cu hexavalent? Primul copil a fost vaccinat cu pentavalent, si din generatia lui toti pe care ii cunosc au inceput sa vb mai devreme de 2 ani…..
    Astea sunt observatiile mele care ma fac sa iau decizia de s nu-mi vaccina copiii in continuare.

  36. CAMELIA 06.04.2014

    Asi dori si eu sa urmez un tratament cu copii mei pentru a reduce cumva din efectele vaccinurilor facute.Am vazut ca in cartea doamnei doctor Christa Todea-Gross se mentioneaza acel tratament cu tincturi de leurda, coriandru si alga marina (pt a scoate metalele grele din organismul copiilor).
    EXISTA CINEVA IN ROMANIA SUB INDRUMAREA CARUIA POTI URMA TRATAMENTUL SAU DOAMNA DOCTOR TODEA-GROSS FACE UN ASTFEL DE TRATAMENT?

  37. OVIDIU 13.04.2014

    Inainte de a ajunge pe mana medicilor, mai precis a medicului de familie Ina Ioana DAMIAN, credeam in medici. Acum am trecut de partea cealalta si nu mai cred in ei. Se pare ca doar buzunarele lor ii intereseaza si doresc sa aiba cati mai multi pacienti bolnavi pt a o duce bine. V-at intrebat vreodata ce s-ar intampla daca noi am fi sanatosi ca inainte de 1990? Tot sistemul medical ar fi plin de someri! Asadar ei au interesul sa ne dea chimicale la greu pt a avea cat mai multi pacienti. Uitati-va ce se intampla: populatia scade, afara pleaca milioane de romani unitatile medicale se imultesc ca ciupercile si cu toate acestea toate sunt pline. Avem peste 4 milioane de bolnavi cronici, toti iau pilule, farmacii peste tot, bugetul pt medicamente e mai mare decat bugetul pt spitale. Inainte nu cosumam medicamente si eram sanatosi, acum suntem pe primule locuri din lume la consum de pilule dar si la cancer. Se pare ca este o stransa legatura intre pilule, boala si cancer. Se pare ca medicii au interesul sa ne imbolnaveasca pt a merge bine sistemului medical. Pacat, dar asta se pare ca e cruda realitate. Mai mult nimeni nu ne apara impotriva lor, nimeni nu creeaza un cadru legal pt ca medicii sa mearga la inchisoare pt crimele comise! Se pare ca in lume, toate razboaiele la un loc nu au omorat atatia oameni cat a facut-o sistemul medical. In America 1/3 din pupolatie ajunge in spitale datorita consumului de pilule. Ce ziceti? Merge sitemul? Peste 1 milion mor datorita pilulelor. La noi o fi mai bine? Uitati-va in parcuri, inainte toti pensionarii erau veseli si-si plimbau nepoteii, acum toti sunt tristi, bolnavi si plimba sacosele de pilule… E bine ca comunicam cu ajutorul internetului, ne exprimam opiniile si lumea se informeaza. Dar oare cei care ne fac rau se vor opri vreodata? Oameni cu suflet negru imbracati in haine albe … Animalele au hingherii lor, se pare ca noi ii avem pe ai nostrii…

  38. PADURET ANA MARIA 14.05.2014

    SI EU AM UN BAIAT CARE DUPA CE I-AM FACUT VACCINUL DE LA 4 LUNI NU A MAI SUPT LA SAN SI DINTRODATA L-AM TINUT FLAMAND O ZI INTREAGA SI TOT NU A MANCAT TOCMAI A FACUT HIPERCHINEZIE SI ELEMENTE DE AUTISM ,A MERS FOARTE GREU IN PICIOARE LA UN AN SI 7 LUNI ACUM ARE 6 ANI JUMATE SI DE O JUMATATE DE AN A INCEPUT SA VB DUPA CE I_AM DAT TRATAMENT DUPA CE AM FOST LA DR CHRISTA TODEA GROSS CAREIA II MULTUMESC DIN SUFLET SI MA ROG LA DUMNEZEU SA FIE SANATOASA SA MAI POATA VINDECA COPIII CU PROBLEME DOAMNE AJUTA!

  39. CRISTINA_SAROV 28.10.2014

    Doamne Ajuta! Eu am 3 copii si sunt insarcinata cu al patrulea. Pe primii doi copii i-am vaccinat pt ca nu auziesm despre riscurile vaccinarii. Iar pe al treilea nu l-am mai vaccinat dar pana sa fiu luata in serios a fost o adevarata aventura. Cand m-am internat sa nasc doamana asistenata care mi-a facut internarea mi-a spus ca nu ma poate ajuta si sa spun doamnei doctor ginecolog sau la sala de travaliu, am ajuns pe masa de nasteri si eu tot nu apucasem sa spun ca refuz vaccinarea, eram stresata la maxim pt ca stiam ca imediat ce nasc trebuie sa spun ca altfel nu te intreaba nimeni iti vaccineaza copilul cu sau fara voia mamei. Si asa a fost dupa ce-am nascut imediat ce mi-au aratat copilasul eu epuizata dupa o nastere normala am strigat in gura mare sa nu imi vaccineze copilul, moasa m-a intrebat de vreo 3-4 ori daca sunt sigura de ce zic avand in vedere ca sunt lauza si i-am spus ca da refuz vaccinarea si nu cumva sa imi duca copilul pe sectia de copii si sa il vaccineze. Foarte grele clipe eu ca mama lauza suita pe masa de nasteri nici macar nu apucasem sa ma duca in pat sa ma linistesc a trebuit sa spun imediat ac altfel ma trezeam cu copilul vaccinat.Si in ziua de azi stau si am gandesc de ce nu ti se cere acordul? Sper ca la al patrulea copil sa reusesc sa dau declaratie inainte de nastere ca refuz vaccinarea. Eu sfatuiesc toate mamicile sa lupte pt dreptul copilului, este greu pt ca sunt multe persoane care te streseaza cu intrebarile sau am mai auzit de la alte mamci ca ti se pun piedici la inscrierea la scoala sau gradinita daca nu ai carnetul cu vaccinuri. eu sper pe viitor sa nu ami fie asa.

  40. LAURA 20.11.2014

    Buna ziua,

    Am citit cu groaza toate informatiile… Am facut doar BCG la bebelus si cred ca ma opresc aici. Are aproape 3 luni, dar e o lupta mare cu gandurile…am luat decizia corecta??
    Am inteles explicatia cu privire la bolile copilariei. Dar daca se imbolnaveste, Doamne fereste, de polio, tetanos sau alta boala grava nefiind vaccinat? Ce alternative pentru preventie sunt?
    Va multumesc!

  41. CHIRITA REBECA 05.12.2014

    La baietelul meu de 4 luni fara 2 zile a trebuit sa se intervina chirurgical deoarece saculetul in care se afla testiculul stang s – a inflamat. Se presupunea ca poate fi torsiune de testicul dar Dumnezeu ne-a ajutat si a fost decat inflamatie. Medicul chirurg nu a negat ca poate fi reactie adversa de la vaccinul de 2 luni insa atunci cand eu am spus ca o reduz vaccinarile mi s-a spus ca la el sa nu mai merg niciodata in cazul asta. Medicul este de la Spitalul Grigore Alexandreacu.

  42. COBERT 07.12.2014

    As vrea sa stiu de unde și-a făcut autoarea articolului rost de titlul de doctor!?!
    De altfel si ea si majoritatea susținătoarelor înfocați ai “antivaccinarii” sunt in viață si sănătoși tocamai din cauza “raului” pe care il combat cu atâta înverșunare!

  43. DUMITRU CRISTINA 08.12.2014

    Eu nu inteleg de ce mamicile asculta tot ce le zic pediatrii k si cum pediatrii ar fi Dumnezeu… ca sa fac o exagerare. Si eu am un baietel de 1 an si 4 luni iar knd avea 2 sau 3 luni – nu mai stiu exact – i-am facut trivaccin si a doua zi a avut reactie adversa la el. M-am speriat normal. La unul din ochisori, pe sclera ( adica partea alba a ochiului ) i-a aparut o pata mare rosie de culoarea sangelui. M-am dus inapoi la medicul de familie si medicu mi-a zis k pata aia nu e de la vaccin ci ca a tras un curent copilu. Normal k nu m-am luat dupa ea si pana la urma m-a pus sa semnez dak mai vreau sa fac sau nu vaccin k eu nu mai vroiam sa ii mai fac nici unul. A incerkt ea sa ma convinga, sa ma sperie, la fel si asistenetele ei. Si eu si sotul meu ne contrziceam prin cabinet pe acolo. Pana la urma le-am zis in mod indirect: o sa fac vaccin dak se da semnatura pt el cum ca copilul meu nu va pati nimic in urma acestuia. Dupa ce am zis acest lucru nimeni nu mai zicea nimic. Daca tot laudau atata vaccinurile de ce taceau atunci? Intr-un final au recunoscut intr-un fel k nici vaccinurile nu iti asigura 100% ca nu i se va intampla nimic copilului. De atunci nu i-am mai facut nici un vaccin. Iar ceea ce a avut copilul mei la ochisor i-a trecut abia in 2 saptamani. Acu ma gandeam k va ramane asa pe viata k pata de pe ochi era destul de mare. Si uite asa am tras si eu si sotu o sperietura mare… Acu knd ma duc la medicul de familie cu capul sus sa il cantareask, sa ii vada fintanela etc. si nimeni nu ma mai intreaba nimic de nici un vaccin k stie k nu mai fac nici unul. Slava Domnului copilu meu nu a avut nimic grav pana la varsta asta dekt a racit de 2 ori dar nu au fost raceli grave si i-au trecut repde. L-am tratat prin metode naturale pentru ca la prima raceala am fost la un pediatru si mi-a dat 4 feluri de medicamente pentru nimica toata ( tusea copilu din kuza faptului k incepuse sa planga afara pe la sfarsit de iarna si trasese aer rece in gat, atunci avea 7 luni). Nu am luat nici unul din acele medicamente. Nu mai spun k m-am interesat de medicamentele iar unul din ele era pt copii de peste 1 an iar copilu meu abia avea 7 luni. Am constatat k sunt foarte putini medici care recunosc ca vaccinurile si medicamentele din farmacii sunt periculoase atat pt. copii cat si pt adulti. Sper k lumea sa invete ceva din experienta mea.

  44. LUMI 08.12.2014

    Totul este asa de adevarat. Va spun aceasta pentru ca fetita mea care acum are 12 ani a fost diagnosticata la 1,5 – 2 ani cu artrita juvenila si toti medicii nu stiau ce i-a declansat boala, probabil ca un virus ziceau ei. Mai tirziu pe la 5 ani a facut poliartrita juvenila cu peste 20 de articulatii inflamate si nici atunci nu au stiut ce se intimpla cu ea. A trebuit sa ia medicamente foarte tari (methotrexate) pentru 3 ani si apoi pentru ca analizele au fost bune am intrerupt tratamentul si totul a fost bine nu a mai avut dureri sau inflamatie pentru 3 ani. Acum fiind in clasa a 7 a a trebuit sa faca vaccinurile de Hepatita B si anti-meningita,( a facut numai pe cel anti-meningita pentru ca am gasit pe internet ca cel de hepatita poate activa artrita, acum ne-am dat seama ca nici pe asta nu trebuia sa il faca) si dupa aproximativ o luna de zile artrita este din nou activa, si o luam de la capat cu analize de singe, vizite la medic si ceea ce este mai deprimant sunt durerile care le are in genunchi si coloana vertrebala. Nu stim inca daca o sa trebuiasca sa intre iar pe methotrexate insa stiu si sunt convinsa ca nu trebuia sa ii fac nici un vaccin. Ceea ce eu am observat, dar nimeni nu ma asculta, este ca prima criza de artrita a facut-o dupa vaccinul de MMR la 1an jumate, a doua criza si cea mai rea a fost dupa a doua doza de MMR la 5-6 ani, iar acum dupa vaccinul de anti-meningita. Sunt convinsa ca prin vaccinare i s-au introdus in corp virusi iar sistemul ei imunitar este dereglat. Anticorpii ataca articulatiile. Mentionez ca nimeni in familia noastra nu a avut astfel de boli legate de sistemul imunitar. Sunt profund indurerata si ma simt vinovata ca am fost de acord cu aceste vaccinuri si fetita mea sufera asa de mult.

  45. MEREU SIMONA 04.01.2015

    Am citit si noi cartea doamnei dr si este, intr-adevar, iluminatoare, cu multe detalii, exemple etc. Drept urmare, am hotarat ca la al doilea copil sa nu mai urmam asa-zisele recomandari ale statului in materie de sanatatea copilului si Eva are 10 luni si nu a primit niciun vaccin.
    Intrebarea mea ar fi daca doamna dr ne poate spune si ce altceva ar trebui sa mai stim, cu alte cuvinte ce alte recomandari uzuale ale doctorilor pediatri sunt, de fapt, nocive pe termen lung pentru copiii nostri. De ex. administrarea de vigantol/D3 zilnic pana la un an, fer haussman, calciu si ce ni se mai zice sa le dam copiilor in primul an de viata, preventiv sau ca tratament pentru rahitism, anemie… Ar fi alte cai mai bune de tratare a acestor afectiuni? Sau sunt aceste recomandari ale medicilor mai degraba rele decat bune?
    Multumesc mult!
    As aprecia un raspuns, pentru ca fetita mea are anemie si, din spusele pediatrei ei, un inceput de rahitism.

  46. ANA 15.01.2015

    Cum ati reusit sa refuzati vaccinarea la nastere?eu urmeaza sa nasc in curand si imi e teama de momentul refuzarii vaccinului…ce sfaturi imi dati?

  47. MĂDĂLINA 16.01.2015

    Bună,
    Eu am două fete gemene de 10 luni. Citind acest articol, m-am decis să vă spun și eu despre efectele secundare a vaccinurilor pe care mi le-a făcut obligatoriu în maternitate, apoi la 4 luni, 6 luni. Daria la 4 luni, după vaccin, a fost diagnosticată cu pneumonie însoțită de tuse convulsivă. Mi-a luat 4 luni de zile să o tratez și nu i-am mai făcut vaccinul de la 6 luni, iar acum fetița se simte foarte bine.
    Lavinia, după vaccinul de la 6 luni, …. bronșită acută, rinofaringită, febră 39.5 …toate la 3-4 zile după vaccin.
    Deci atenție mămici

  48. MEREU SIMONA 21.01.2015

    Pentru Ana (din 15.01.2015) si celelalte mamici care vor sa refuze vaccinarea: Eu m-am dus la spital cu o declaratie dupa mine in care scriam ca refuz vaccinarea pentru copilul meu in baza legilor cutare si cutare, dar nu a fost cazul sa ma razboiesc pe acolo cu nimeni, doar ca a trebuit sa strig de pe masa de nastere ca nu vreau sa-mi fie vaccinat defel copilul. Deci, sfatul meu este sa fiti foarte pe faza si sa vorbiti dinainte, daca aveti timp, cu neonatologul, asistenta de la copii, asistenta-moasa eventual. Daca nu reusiti inainte, e important imediat dupa ce nasteti sa anuntati, pentru ca in unele maternitati vaccinurile se fac imediat (cum a fost cazul meu, literalmente abia o uscase pe Eva ca si voiau sa o vaccineze…). Si, bineinteles, recomand sa aveti la indemana o asemenea declaratie in caz ca cineva va repezeste si nu aveti argumentele la indemana.
    Pregatiti-va, insa, sa fiti tratata de sus si sa vi se reproseze ca sunteti inconstienta etc, etc. Dar nu cedati, doar pentru ca atunci sunteti slabita dupa nastere, tineti-va tare si refuzati daca asa ati hotarat de acasa. La urma urmelor, nu sunteti obligata sa dati nimanui motivele pentru care refuzati. Apoi, va veni cineva sa va puna sa semnati refuzul.
    Multa sanatate, nastere usoara si crestere usoara!
    P.S. Cartea dnei Todea contine si legile respective, nu mi le amintesc acum. Dar daca cineva e interesat de declaratia mea, trimiteti un email lasimonica.mereu@yahoo.com si v-o transmit.

  49. ANNA 21.01.2015

    Dragilor….vaccinul vreti sau nu sa recunoasteti are consecinte grave!!!Efectele se vad in timp…dereglari hormonale,autism…etc…de ce sa lasam medicul sa decida ce e mai bine pt propria noastra odrasla?cine raspunde de efectele negative?TU CA SI PARINTE!!!de ce va pune sa semnati ca va asumati riscul?…mai analizati inainte de a fircali hartogaraiele…

  50. SAVA VIORICA 25.01.2015

    Sint medic de familie si am mule informatii in legatura cu efectele nefaste ale administrarii de vaccinuri. In cabinet, atunci cand urmeaza sa se efectueze vaccinul le spun mamelor sa se informeze despre acest subiect. Pot sa dau mai multe exemple al unor copii care acum au 10 ani, si la care li s-a administrat la nastere vaccinul anti hepatitic. Cand copiii au implinit varsta de o luna icterul fiziologic a reaparut chiar daca el initial disparuse. Am recomandat mamei sa efectueze analizele necesare si am constatat prezenta unui sindrom de hepatocitoliza. Am internat copilul pe sectia de Pediatrie. Dupa anamneza toti pediatrii au ridicat din umeri nestiind sa stabileasca cauza hepatocitolizei. Eu am facut insa legatura cu acel vaccin antihepatitic pe care copiii l-au primit la nastere. Acesti copii au fost internati apoi la Clinici de Pediatrie unde au urmat un tratament doar simptomatic.Acum dupa 10 ani, mama uneia dintre fetite, cere sa i se efectuezeanalizele de control pentru hepatita. DIN rezultatul analizelor, rezulta din nou o modificare a TGP, si TGO.Marea mea mirare este de ce nu sint mamele informate despre acest pericol la care isi expun copiii prin administrarea vaccinului si de ce nu li se cere acordul la nesterea copilului in vederea administrarii vaccinului antihepatitic.O alta constatare din experiena mea este aceea ca la copiii la care nu le-am administrat vaccin bolile acute au fost mult mai rare sau daca au prezentat unele acuze, le-am putut stapanii mult mai usor si s-au vindecat mult mai repede. Cred ca un rol imporant il are si medicul de familie in a convinge parintii de inutilitatea vaccinarilor. Pe de alta parte, parintii care doresc ca sa li se efectueze copiilor lor vaccinarea, semneaza in fisa copilului ca sunt de acord cu vaccinarea,dupa ce le explic care ar putea sa fie repercursiunile acestei vaccinari. Ceea ce cred eu este ca in subconstientul colectiv s-a inradacinat foarte adanc ideea ca aceste vaccinuri sunt eficiente, aceasta si datorita fricii ca sa nu patesca ceva copilul.Am un nepot de 6 ani, si nu l-am vaccinat.Pot sa spun ca in afara de infectii usoare respiratorii, nu a fost bolnav.Iar ca el mai am pe lista si alti copii pe care nu i-am prea vazut la cabinet. Sper ca pe viitor, la fel ca si pana acum,cand s-a dus o adevarata lupta de convingere a populatiei ca vaccinurile sunt benefice, la fel populatia sa se convinga de contrariu. Doamne ajuta

  51. FAMILIA ORTODOXA 27.01.2015

    Nu se fac astfel de tratamente. Se intelege mereu gresit. Doar daca se dovedeste ca este copilul bolnav si are o incarcare cu metale, se trateaza dar eu nu tratez copii sanatosi sau fara boli postvaccinale. Ar insemna sa tratez milioane de copii…asa ceva este imposibil.
    dr. Christa

  52. FLO 02.03.2015

    E un lucru simplu pentru psihologia umana: problemelor grave, si greu de inteles, tindem sa le gasim solutii usoare, chiar fara dovezi (le fabricam daca e nevoie, sau ne repetam de atatea ori pana credem fara dovezi).

    Asa se ajunge ca oricine are o tastatura si un ecran, sa caute selectiv informatii, si sa le citeasca doar pe cele care ii confirma temerile.

    Vad ca vaccinarea este vinovata pentru toate bolile grave moderne (cancer, autoimune, etc). Totusi, cei care aveti un pic de ratiune inca, nu va dati seama ca ceva nu e ok??

    Afirmatiile din interviu sunt foarte dure, insa o simpla cautare pe net, pe surse credibile de tipul jurnalelor medicale serioase…dovezi ioc! Intradevar gasesti pe internet povesti similare, pe mii de bloguri, tot fara dovezi (exceptand dovada de tipul am auzit eu de cazul ala, care la o luna dupa a patit treaba grava Y). Ma rog, daca crezi si ca internetul e controlat de o conspiratie mondiala, atunci….

    efectiv ne indreptam spre un ev mediu al medicinei. Vom iesi din el cand vom avea din nou epidemii de poliomielita, variola, rubeloa/diterie etc. Si in ritmul actual, cu asa multi creduli, probabil in 10-15 ani procentul de vaccninati scade asa de mult incat astfel de epidemii vor fi la ordinea zilei!!! Nu va obositi sa-mi raspundeti, in masura in care moderatorul va aproba mesajul (desi ma indoiesc), doar amintiti-va ce am zis peste vreo 15 ani!

  53. ADELA 24.04.2015

    Am o fetita de 2 ani.La varsta de 1 an, dupa prima doza de ROR, la 2 saptamani, a facut febra 40 timp de 5 zile, de nu mai stiau la spital ce antibiotic sa ii mai administreze. A facut anemie, sindromul malabsorbtiei, alergie la proteina laptelui de vaca, la gluten…Nu a mai luat deloc in greutate si nici in inaltime(are 9800gr si 82 cm la 2 ani). Eu tot suspectez ca acest ultim vaccin a afectat-o. Nu mai vreau sa ii fac nici un vaccin pe viitor!
    De ce nici unul din cei 3 medici pediatri la care am fost nu mi-a aratat prospectul vaccinului si nu mi-a explicat ce efecte adverse pot avea?! Spuneau doar ca trebuie facut. Am mers pe mana lor si regret!

  54. NASTASE 10.07.2015

    Buna seara. Am un baietel de 3,6 ani diagnosticat cu diabet de la 3 ani. Intrebarea si rugamintea mea este daca stiti vreun tratament pt. aceasta afectiune. Va multumesc. O seara binecuvantata.

  55. ADI 27.09.2015

    Eu sunt nascuta in 1986 ai am facut vaccinurile obligatorii de atunci. Acum am aflat de ce am avut alergie la laptele de vaca, mai apoi bronsita asmatiforma (medicii nu au gasit nici o cauza aparenta caci toate analizele erau normale si nu raspundea nici la tratamentele clasice), apoi artrita pe la varsta de 14-15 ani (genunchiul drept se umfla si ma durea asa din senin si tot din senin imi trecea), mai tarziu a aparut si astrita la corul stang si la incheietura maninii dprete (analizele toate erau normale inclusiv aslo), apoi am inceput sa am probleme cu colonul (dureri in partea stanga unde este colonul descendent), apoi probleme cu tot felul de infectii cronice: sinuzita si infectie renala cronica de 8 ani! Toate acestea sunt clar simptome post-vaccinale si sunt cauzate de mercur si aluminiu. Problema este ca la varsta de 29 de ani ma chinui cu boli cronice de care nu mai pot sa scap. Rinichii deja sunt afectati de atatea infectii care nu se mai vindeca desi am luat anitbiotice recomandate de medici in urma analizelor. Colonul si el ma doare si a trebuit sa devin mai mult vegetariana si sa renunt la produsele lactate ca sa mai tin in frau bolile astea. De vindecat nici vorba. As da orice sa nu fi facut blestematele de vaccinuri decat sa am un sistem imunitar care imi este cel mai mare dusman pe viata!

  56. SIMONA MEREU 24.10.2015

    Revin si eu cu o intrebare: Ce ne facem daca se da legea pentru obligativizarea vaccinurilor? Ce portita de scapare mai avem atunci? Stie cineva daca putem face ceva pentru a influenta aceasta lege?
    Toata cartea dnei Todea-Gross mizeaza pe faptul ca vaccinurile nu sunt obligatorii… deci, ma simt cu totul cuprinsa de panica la gandul ca ma vor obliga/ameninta sa-mi vaccinez copiii.

  57. ARSENE GIANINA 11.12.2015

    Buna ziua!
    Sunt medic, crestin ortodox practicant si mama a doi copii vaccinati conform recomandarilor OMS. Este adevarat ca multe epidemii au disparut datorita vaccinurilor.Este adevarat ca orice medicament/vaccin are efecte adverse, dar cele grave apar in putine cazuri, iar numarul de copii afectati de boli dc nu ar mai fi vaccinurile ar fi mult mai mare. Medicina se practica pe dovezi. Nu exista dovezi ce implica vaccinurile in autism. Metale grele se gasesc in cant extrem de mici in vaccinuri,mai putine ca in peste oceanic/fructe de mare,si sunt puse pt stabilizarea compusului, nu pt exterminarea oamenilor. Alergiile si bolile autoimune sunt date de factori combinati din care nu se pot elimina vaccinurile. Conteaza alimentatia, bagajul genetic, poluarea, momentul vaccinului putand fi picatura care umple paharul. Poliomielita, tetanosul, difteria, hepatita B,sunt boli grave, cu multe decese/ invaliditati. Daca alegeti sa nu faceti vaccinul, cresc cazurile de boala si face tocmai copilul dvs boala, ce faceti apoi? Cum veti simti dc moare, Doamne fereste, copilul si stiti ca ati fi putut preveni asta? Daca musca un caine turbat copilul, ce faceti? Oameni luminati poate de Dumnezeu si nu avizi de lacomie au creat vaccinuri, chiar dc industria ulterior poate s- a modificat. Rujeola,rubeola,oreionul dau multe cazuri de encefalita, uneori letale, comparativ cu bolile postvaccinale. Acum cativa ani a fost epidemie mica de rujeola si au decedat peste 10 copii. Daca ar cuprinde toata tara, cum ar fi? Daca nu se mai vaccineaza lumea, atunci cu adevarat o sa creasca mortalitatea prin aceste boli. Eu nu sunt platita de nici o firma si recunosc ca vaccinurile antipneumo, anti hib, antimeningococ, antihepatita A, antivaricela, antirotavirus sunt pt boli mai usoare si nu sunt absolut necesare. In tot trebuie sa avem un echilibru si discernamant. Fiecare sa aleaga in cunostinta de cauza si pe toti sa ne ajute Dumnezeu!

  58. BIANCA 12.01.2016

    Adela, fata ta de 2 ani si 9kg 800 e absolut normala. Fata mea e nevaccinata si are 10 kg la 2 ani… incep totusi sa cred ca a fost o alegere gresita sa nu o vaccinez, macar antipolio sau DTP… Acum caut in disperare vaccinuri monovalente dupa valul de refugiati (locuim in Germania)

  59. T-NEWS 23.02.2016

    Oricim vaccinurile sint foarte periculoase sau tot mai periculoase, stiu fam. care copiii vacinati au facut autism si cei ne vaccinati au ramas sanatosi si pe cineva care tot de la vaccin de cind era mic a facut hepatita B. Binenteles depinde de caz nu toti au imunitatea la fel, de aia nu-i de jucat cu vipera…Mai inainte mai auzeai si la tv de decesuri de la vaccin dar acum pare tot mai interzis sa zici ceva public(la tv) rau despre ele . VACCINUL NU POATE FI OBLIGATORIU DACA E OBLIGATORIU E DICTATURA, VIOL. CE URMEAZA DUPA…???

Trackbacks/Pingbacks

  1. Dr. Christa Todea-Gross demonteaza MITUL VACCINARILOR. Distrugerea SISTEMULUI IMUNITAR prin proliferarea SCHEMELOR DE VACCINARE – Razboi întru Cuvânt – Recomandari – […] Ortodoxa:  Dr. Christa Todea-Gross: „Vaccinurile: prevenţia care îmbolnăveşte şi uneori chiar ucide” De curând a fost publicată o …
  2. Perne de alaptat si alte minuni descoperite de noi – […] http://www.familiaortodoxa.ro/2013/01/29/dr-christa-todea-gross-vaccinurile-preventia-care-imbolnave… Share this:TwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like this. This entry was posted in Articole by pernedealaptat. …
  3. Dr. Christa Todea-Gross: „Vaccinurile: prevenţia care îmbolnăveşte şi uneori chiar ucide | newsinfo1000 – […] Dr. Christa Todea-Gross: „Vaccinurile: prevenţia care îmbolnăveşte şi uneori chiar ucide 31 ianuarie 2013 by newsinfo1000 in Uncategorized | …
  4. O poveste foarte personala | Jurnal de comuniune – […] intr-o dimineata, in aceasta saptamana, stand pe tronul nostru cel de toate zilele, in cartea: “Vaccinurile, preventie sau boala?”, …
  5. Vaccinarea – cea mai mare agresiune impotriva fiintei umane ! | Conspiratii si Mistere – […] Vaccinurile , preventia care imbolnaveste si uneori chiar ucide : http://www.familiaortodoxa.ro/2013/01/29/dr-christa-todea-gross-vaccinurile-preventia-care-imbolnave… […]
  6. Vaccinăm sau nu vaccinăm? | smthbeautiful’s Blog – […] http://www.familiaortodoxa.ro/2013/01/29/dr-christa-todea-gross-vaccinurile-preventia-care-imbolnave… […]
  7. DR. CHRISTA TODEA-GROSS: „VACCINURILE: PREVENŢIA CARE ÎMBOLNĂVEŞTE ŞI UNEORI CHIAR UCIDE” | Blackjack’s Blog – […] Sursa : familiaortodoxa.ro […]
  8. „VACCINURILE: PREVENŢIA CARE ÎMBOLNĂVEŞTE ŞI UNEORI CHIAR UCIDE” | – […] Sursa : familiaortodoxa.ro […]
  9. Dr. CHRISTA TODEA – GROSS : “VACCINURILE : PREVENTIA CARE IMBOLNAVESTE SI UNEORI CHIAR UCIDE | Jurnalul Bucurestiului – […] Raluca Tănăseanu […]
  10. Despre ecografie in sarcina – Cristela Georgescu – […] Ceva bun tot a fost in toata treaba asta. Pe langa avantajul imunizarii naturale pentru Petru si Pavel, am …
  11. Coruptia din spatele industriei medicale si farmaceutice | – […] 29 ian 2013: Dr. Christa Todea-Gross: „Vaccinurile: prevenţia care îmbolnăveşte şi uneori chiar ucide” […]
  12. Doctor Todea-Gross: Dacă se continuă cu vaccinurile în același ritm, în 30 de ani toți copiii vor suferi de o boală alergică – surplusdesanatate.info – […] din județul Argeș. În acest context, vă prezentăm un interviu realizat în 2013 de revista “Familia Ortodoxă” cu medicul …

http://www.familiaortodoxa.ro/

Acest articol a fost publicat în VACCIN. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: