ANSVSA protejează identitatea companiilor care au vândut alimente expirate în 2016, ca să NU le facă publicitate negativă


Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentară a amendat cu câte 45.000 de lei (în jur de 10.000 de euro) un „supermarket/hipermarket” și un restaurant care au vândut alimente expirate consumatorilor, printre alte amenzi acordate de instituție pentru încălcarea normelor de siguranța alimentară, de la începutul anului 2016 până în prezent, anunță ZF.ro.

Amenzile acordate pentru comercializarea de alimente expirate este infimă dacă o comparăm cu rezultatele financiare din 2015 ale marilor rețele de comerț modern, în care cel mai mic retailer a avut vânzări totale de 300 milioane de euro, iar cel mai mare a avut o cifră de afaceri de 2 miliarde de euro. O sancțiune de 10.000 de euro reprezintă 0,003% din cifra de afaceri a celui mai mic jucător din comerțul modern, respectiv 0,0005% din cifra de afaceri a celei mai mari rețele de hipermarketuri.

În urma controalelor efectuate, ANSVA a stabilit o „sancțiune în valoare de 45.000 de lei aplicată la un supermarket/hipermarket pentru valorificarea produselor alimentare cu termen de valabilitate expirat și a celor retrase din consum de către autoritățile competente în acest sens”, arată un document al ANSVA, solicitat de ZF, privind cele mai mari amenzi aplicate de instituție anul acesta în industria alimentară, cea mai mare sancțiune fiind de 50.000 de lei, aplicată unui depozit frigorific care a manipulat produsele nerespectând regulile de siguranță alimentară.

Un exemplu de bună practică este Consiliul Concurenței, care nu numai că aplică amenzi de ordinul milioanelor de euro, ci și face publice numele companiilor pe care le sanc­ționează. La începutul anului 2015, instituția a amendat patru dintre cei mai importanți jucători din comerțul local – Metro Cash & Carry, Selgros, Mega Image și Real – pentru înțelegeri cu furnizorii asupra prețurilor.

Retailerul Metro Cash & Carry a primit o amendă de 11,3 mil. euro, Selgros a fost amendat cu 6,6 mil. euro, în timp ce Mega Image și Real Hypermarket România au primit 5,6 mil. euro și respectiv 5,5 mil. euro.

Au primit de asemenea amenzi și 21 de furnizori, printre care cei mai importanți jucători de pe piața lactatelor (Danone, Albalact și Napolact), dar și două companii din grupul Pepsi (Quadrant-Amroq Beverages și Star Foods).

http://www.activenews.ro/

Reclame
Acest articol a fost publicat în ALIMENTATIE(sistem). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.