Cât face de fapt o mașină premium second hand pe care dai 3.500 de euro


Într-un top al celor mai căutate mașini second hand din România, primul loc este ocupat de Volkswagen Golf, urmat de Opel Astra și surpriză, BMW Seria 3. Așa că, om fi noi un popor mai sărac din Europa, dar atunci când ne cumpărăm o mașină, vrem să fie premium.

Bine, premium mai mult cu numele, pentru că în realitate, vreo 40% dintre cei care își doresc un Seria 3 se uită după mașini mai vechi de 10 ani. Așa că nu ajung să cumpere neapărat ce e mai bun de banii dați, dar măcar se pot lăuda că sunt proprietarii unui beemveu.

Dar de ce sunt unii români atât de interesați de BMW Seria 3? Din mai multe motive. E și vârsta, e și statutul, e și prețul de sub 5.000 euro al modelelor mai vechi de 10 ani. Toate acestea împreună converg înspre o decizie de cumpărare mai puțin rațională.

Spun mai puțin rațională dintr-un motiv simplu. Cumperi un Seria 3 cu 3.500 euro din 2001 și te bucuri că ai făcut o afacere bună și că ești posesorul unei mașini premium, dar nu iei în calcul faptul că în 5 ani de zile, costul mașinii va fi de peste 4 ori mai mare decât prețul de cumpărare. Iar asta e mult!

Să luăm un exemplu: tânăr, 22 de ani, vrea să își cumpere prima lui mașină. Are un buget de 3.500 euro și i s-a pus pata pe un BMW Seria 3 din 2001, diesel. Norocul lui, a găsit mai multe mașini aduse din Germania care se încadrează în acest buget, cu tot cu înmatriculare.

Bucuros, tânărul scoate din buzunar 3.500 euro și este foarte mândru de achiziția făcută. Apoi trec 5 ani de zile de la achiziție și când își face calculele să vadă cât de mult l-a costat mașina, vede asta:

Prețul de cumpărare: 3.500 euro

Cost combustibil: 6.500 euro (15.000 km anual / 85% în oraș)

Asigurare RCA: 3.000 euro

Impozit și rovinieta: 350 euro

Reparații și revizii: 3.800 euro

Total: 17.150 euro

(Datele de mai sus au fost calculate pe VeziCatFace.ro, cu ajutorul calculatorului de cost total. Costurile estimate pentru reparații și revizii provin dintr-un studiu realizat la nivel național pe un număr de 40.000 de proprietari auto din România, care au spus cât de mult au plătit ei pe reparații și revizii într-un an de zile.)

Desigur, aceste valori pot să difere, mai ales în funcție de starea mașinii la momentul achiziției. Dar și dacă am înjumătăți costul reparațiilor și al reviziilor, tot am avea un cost total de peste 15.000 euro. Asta la o mașină care a costat la cumpărare doar 3.500 de euro.

http://republica.ro/

Acest articol a fost publicat în DIVERSE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s