Companiile americane isi cumpara singure produsele realizate, pentru a arata un consum ridicat. Nu mai exista in capitalism, nici „free market” si nici reglarea economiei functie de „supply and demand”


Mecanisme ale jafului institutionalizat.

Asistam pentru mai bine de 9-10 ani, la mecanisme prin care Wall Street-ul si alte mari piete financiare capitaliste, inseala, mint si fraudeaza tot ce sta in calea lor si chiar si intre ei, acesti miliardari si multimilionari mizerabili.
S-a inceput cu mecanismul de „buy back”, prin care companiile cotate pe Wall Street au imprumutat miliarde de dolari de la marile corporatii bancare americane, cu dobinda zero sau foarte mica, simbolica, si cu acesti bani si-au cumparat propriile stocuri, iar cele ramase au valorat mai mult, oferind potentialilor investitori o imagine falsa, ei investind bani, dupa care stocurile se duc la valori mici si manevrantii cistiga sume incredibile…
Fara discutie ca aceste manevre nu au ajutat economia reala ci au creat rupturi de proportii, datorita canalizarii banilor din ce in ce mai mult si in sume astronomice in aceasta zona gri a economiei, cu speculatii financiare.
Dar corporatiile care inca mai produc cite ceva si nu isi pot vinde produsele, chiar scazind preturile, datorita saraciei si lipsei cererii, dar au gasit si ele un mod de a insela pe amaritul de cumparator si pe companiile care vind cu amanuntul, lasind in faliment multe dintre ele. Am sa detaliez mecanismul, care pare un joc comercial normal, dar in realitate este un joc piramidal murdar.
Bloomberg prezinta in ultimul raport al economiei, cum corporatia Hampton Creek, specializata in producerea de alimente vegetariene, a folosit un mecanism des intilnit la marile companii. Compania isi cumpara propriile produse, dupa ce le oferea retelelor de desfacere cu amanuntul.
Cum proceda? Patronul corporatiei, Josh Tetrick, a convins o serie de investitori din Silicon Valley, “venture capitalists”, sa investeasca in Hampton Creek suma de 90 de milioane de dolari, pentru producerea de maioneza fara a avea in compozitie oua, produs denumit Just Mayo, pe care a inceput sa il comercializeze in marile retele de magazine, ca Walmart, Kroger, Safeway si alte mari retele cu amanuntul dupa ce a demarat masiv productia acestei maioneze.
Dupa care, Tetrick si un grup de angajati ai lui Hampton, care detineau si ei actiuni la companie, au inceput sa cumpere la comanda, maioneza din magazine, in cantitati impresionante lasind sa se inteleaga ca sint mari lanturi de restaurante si cantine specializate in alimente vegetariene, facind ca produsul sa devina artificial extrem de popular.
Mai mult, celor ce livrau materia prima necesara producerii maionezei vegetariene, contractorilor, li s-a spus de catre conducerea lui Hampton, sa cumpere si ei in cantitati mari aceasta maioneza, creind imaginea unei cereri incredibile. Ca urmare a acestor vinzari, marile lanturi de magazine au inceput sa comande cantitati din ce in ce mai mari de maioneza de la Hampton, facind chiar stocuri impresionante si cazind in plasa celor de la Hampton….
http://www.cnbc.com/2016/08/04/this-vegan-food-start-up-bought-its-own-mayo-to-boost-sales-report-says.html
Prin acest mecanism, des folosit, al inselaciunii, Hampton a pierdut la diferenta de pret, practic adaosul pe care la platit magazinelor pentru a-si cumpara propriul produs, dar in final au vindut si inselat marile lanturi de magazine cu sume greu de imaginat…. Asa cum de fapt procedeaza si Theranos si multe alte copnaii ale acestor praduitori, care in final au fost gasiti ca au procedat legal si nimic din etapele inselaciunii lor nu au fost in afara legii, dar organele de control au gasit acest mecanism ca fiind…”unethical”.

Acest lucru se intimpla pentru ca respectivele companii nu au obligativitatea unei transparente legata de sursele de venit si nici cifrele de crestere economica inregistrate, lasind loc la fraude de tip capitalist.

Dar unde este consumatorul, in acest joc? Pai, in cea mai proasta ipostaza, pentru ca toate aceste inselaciuni sint suportate, prin pret, de catre acest consumator, care in final devine si mai sarac sau ii este imposibil sa mai cumpere produse alimentare de baza…
Hampton Creek a pus in practica acelasi mecanism si cu marile lanturi de magazine cu amanuntul, chiar si cu Walmart, cea mai mare retea de magazine de pe glob, cu Target, Whole Foods, Costco si altele de proportii.
Cind, conducerea companiei Hampton a fost intrebata de organele de control, de ce au apelat la acest mecanism total imoral, ei au spus ca au dorit sa verifice calitatea produselor vindute la beneficiari…… Bataie de joc in stil capitalist…
Companiile capitaliste au ajuns sa se fure una pe cealalta si sa creeze impresia unei economii prospere in America si un consum crescut al populatiei, care se doreste sa arate prosperitatea…. Va las pe dumneavoastra sa apreciati daca asta este formula prosperitati capitaliste si unde se poate ajunge in acest fel….

 

Adrian Cosereanu

http://www.alternativaromaniei.com/

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s