Orele de lucru ale organismului nostru


Fiecare organ are orele sale în care funcționează mai activ.

Fiecare organ are orele sale în care funcționează mai activ.

Plămînii își impulsionează activitatea de la ora 3 pînă la ora 5 dimineața. Apoi de la 5 pînă la 7, este timpul de „trezire” a intestinului gros. Dacă v-ați trezit în acest timp, atunci e bine să beți un pahar cu apă și să mîncați niște fructe uscate.

Apoi începe să lucreze stomacul, de la 7 pînă la 9 dimineața. În acest interval de timp e cel mai bine să luați dejunul – terci sau musli.

Dar nu trebuie să vă limitați dejunul doar cu asta, puteți să adăugați nuci și fructe. Mai tîrziu, de la 9 pînă la 11, stomacul se odihnește, în timp ce pancreasul funcționează activ. În interval e mai bine să nu înreunați stomacul cu un dejun consistent, ci să mîncați un fruct sau un iaurt degresat.

Cel mai potrivit timp pentru prînz este de la 11 pînă la 13. Atunci funcționează activ inima, deci, înseamnă că nu trebuie să faceți abuz de mîncare. În aceste ore e mai bine să mîncați doar un platoru – supă sau salată. De la ora 13 pînă la 15 funcționează activ intestinul gros.

Rinichii și vezica urinară își încep activitatea intensă de la 15 pînă la 19. În acest interval trebuie să beți mult! La cină puteți servi pui, pește, creveți și legume înăbușite.

De la 19 pînă la 21, rinichii încep să se odihnească, de aceea, în acest interval trebuie să beți mai puțin și să vă străduiți să nu mîncați. Iar circulația sîngelui atunci e foarte intensă. E timpul potrivit pentru o plimbare.

De la 21 pînă la 23 puteți să faceți ce doriți, ce vă place.

De la 23 pînă la 1 noaptea începe să funcționeze vezica biliară. Deci, nici un fel de mîncare grasă. Puteți mînca doar un fruct. De la 1 pînă la 3 funcționează ficatul.

În cazul unui regim rațional de alimentare este important să mîncați la anumite ore, cît și să împărțiți prizele între dejun, prînz, cină, al doilea dejun și chindii.

În cazul unui regim de alimentare de 3 ori pe zi, primele două prize constituie 2/3 din valoarea energetică zilnică și cina – 1/3. Deseori, alimentația zilnică se împarte după valoarea energetică în felul următor: dejunul – 25-30%, prînzul – 45-50%, cina – 20-25%. Intervalul între dejun și prînz, prînz și cină trebuie să constituie 5-6 ore, între cină și mersul la culcare – 3-4 ore.

Aceste perioade prevăd nivelul înalt al activității funcțiilor digestive, digestia și absorbția cantității de bază a alimentelor. Cel mai rațională este alimentație de 5-6 ori.

În cazul alimentației de 5 ori pe zi, primului dejun trebuie să-i revină circa 25% din caloriile zilnice, la al doilea dejun – 5-10% (gustare ușoară, fructe, ceai), la prînz – circa 35%, la chindii – 25%, la cină – 10%. În cazul alimentației de 4 ori pe zi, primul dejun – 20-25%, al doilea dejun – 10-15%, la prînz – 35-40%, la cină – 20-25% din cantitatea zilnică de calorii.

Totodată, divizarea alimentației poate fi diferită în funcție de condițiile climaterice, tipul activității, tradiții, obiceiuri și un șir de alți factori.

Ceasul biologic al organismului

Dacă veți reuși să programați după orarul ritmurilor biologice ale organismului, puteți să vă ajustați nu doar comportamentul, dar și dispoziția.

Multiplele studii au demonstrat că cu toții trăim după anumite ore biologice. Deși acestea pot fi diferite de la caz la caz, totuși, valorile medii sînt valabile pentru majoritatea oamenilor de pe planetă. Așadar, ce organe și în ce oră a zilei se odihnesc sau invers, devin hiperactive?

Ora orbirii – acuitatea vederii se reduce la ora 2 noaptea, mai ales e bine de știut pentru automobiliști.

Ora nașterii și morții – majoritatea copiilor se nasc între orele 0 și 4 noaptea. În orele dimineții (aproape de 4) deseori au loc atacurile de cord și ictusurile la persoanele ce suferă de maladii cardiovasculare.

Ora de moleșeală – tensiunea arterială scăzută se atestă între orele 4 și 5 dimineața.

Ora dragostei – cel mai înalt nivel al secreției hormonilor sexuali se atestă între orele 8 și 9 dimineața.

Ora lipsei de durere – de la 9 pînă la 10 dimineața este cea mai mică sensibilitatea la durere.

Ora creației – emisfera creierului ce răspunde de imaginile creative și abstracte, funcționează cel mai activ de la 10 pînă la 12.

Ora educației fizice – cel mai mare randament mușchii noștri manifestă de la 12 pînă la 13:30.

Ora meșteșururilor – de la 15 pînă la 16 funcționează cel mai bine degetele mîinilor, un lucru foarte important pentru cei, ai căror muncă implică activitatea motorie fină și senzațiile tactile.

Ora creșterii – părul și unghiile cresc mai repede în intervalul orelor 16.30 și 17.30.

Ora de alergat – plămînii respiră mai intens între orele 16.30 și 18.

Ora simțurilor –gustul, auzul și mirosul se întețesc între orele 17 și 19.

Ora alcoolului – ficatul dezintegrează cel mai eficient alcoolul între orele 18 și 20.

Ora de frumusețe – tenul este mai receptivă la produsele cosmetice între orele 18 și 20.

Ora comunicării – singurătatea este tolerată cel mai greu între orele 20 și 22.

Ora imunității – sistemul imunitar protejează cel mai bine organismul de diferite infecții între 21.30 și 22.30.

http://ecology.md/

Acest articol a fost publicat în ALIMENTATIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s