Hai să ne distrugem industria de apărare pentru ca să putem cumpăra de la străini!


  Industria de aparare din Romania. O industrie care duduia la propriu si la figurat si aducea sute de milioane […]

Industria de aparare din Romania. O industrie care duduia la propriu si la figurat si aducea sute de milioane de dolari pe vremea lui Ceausescu, dar care dupa 1990 a fost pusa pe butuci, mai mult la propriu decat la figurat.

          Industria de aparare din Romania – inainte de 1989

Inainte de 1989 Romania ocupa pozitia a noua in lume in ceea ce priveste exporturile de armament; exportam orice, de la nave de lupta la aeronave, artilerie grea si armament de infanterie – la inceputul anilor ’80 Romania exporta armament in valoare de 670 milioane de dolari iar Ceausescu se lauda cu faptul ca acoperea doua treimi din necesarul de armament si munitie al armatei romane din productia interna.

„Epoca de aur” a regimului Ceausescu a coincis cu epoca de aur a industriei de armament romanesti. Ce s-a intamplat dupa ’89?

           Industria de aparare din Romania – dupa 1989

Industria de aparare din Romania a intrat treptat intr-un declin dupa 1989. In prezent ne laudam cu un varf de 177 milioane de Euro exporturi inregistrate in 2013, adica aproape pe sfert cat facea „dictatorul” Ceausescu in anii ’80… Motivele? Cateva din ele:

  • management defectuos – nu toti cei care au pastorit aceasta industrie au stiut si ce sa faca in pozitia lor; unii nu au avut interesul, altii au fost legati de maini (la propriu, chiar!), altii pur si simplu si-au dorit un loc caldut de unde sa iasa la pensie.
  • reducerea cererii interne – odata cu reducerea numarului de militari, industria de aparare din Romania a scazut si ea productia destinata consumului intern.
  • apartenenta la NATO – dupa trecerea la standardele NATO, industria de aparare din Romania a devenit caduca – nu mai avea nimeni nevoie de Kalashnikoave, acum trageau cu HK, SIG, Steyr sau M249.
  • nevoia de comisioane – oamenii politici au nevoie de comisioane, pentru partid sau pentru buzunarele proprii. In ambele cazuri, comisioanele nu se fac din contractele cu firme romanesti de armament (pentru ca acelea apartin statului roman si nu ai cum sa scoti un leu de la ele), ci cu firmele straine de armament (private), dispuse sa plateasca comisioane pentru eventualele contracte pe care le-ar obtine. Au platit nemtii pentru obtinerea contractelor grecesti (cazuri dovedite), realizati cum umbla comisioanele strainilor prin buzunarele decidentilor romani? Din acest motiv, in loc sa dezvoltam industria proprie, preferam sa facem contracte cu strainii. Simplu…

Cazul PATRIA – producatorul de vehicule blindate finlandez vs. SAUR-ul romanesc

Daca Romania are sa se laude cu ceva in materie de armament, atunci obiectul laudei se cheama SAUR, fie ca vorbim de variantele 1, 2 sau 3 (in dezvoltare). SAUR este un transportor de trupe blindat care asigura protectie ocupantilor sai in timpul transportului pe teritoriul ostil pana la nivelul 3 conform standardului STANAG si care poate fi echipat cu armament usor si greu pentru riposta sau atac.

SAUR este un proiect al Automecanica Moreni, parte a ROMARM, apreciat de catre straini dar mai putin de catre politicienii romani. Motivul vi l-am expus mai sus.

SAUR arata cam asa…

SAUR 1

Sursa foto: semperfidelis.ro

…in timp ce PATRIA arata cam asa:

Patria AMV

Vi se pare ca seamana? Asa li s-a parut si delegatiilor militare straine care ne-au vizitat fabricile de armament si la vederea proiectului SAUR au exclamat: Patria!

Ei bine, nu e Patria, doar aduce a Patria, dar face la fel de mult.

De ce am ajuns la Patria? Ei bine, in contextul in care MApN a scos la licitatie un contract pentru furnizarea a 600-700 de TAB-uri (de tipul SAUR, sa ne intelegem) pe care oricum Romania le putea produce in ograda proprie, si-au bagat coada finlandezii de la Patria care au declarat ca sunt gata sa furnizeze armatei romane necesarul de vehicule, chiar daca le-ar produce in tara noastra! 

                                     Pai cum vine asta?

O tara, sa ii spunem Romania, detine capacitatea de a produce Transportoare Auto Blindate, sa le spunem SAUR. Armata tarii respective, i-am spus Romania, in loc sa cumpere pur si simplu aceste TAB-uri de la producatorul de armament local, scoate la licitatie contractul si se pregateste sa negocieze cu un alt producator, strain de aceasta data, dintr-o alta tara, sa ii spunem Finlanda, care produce el un fel de TAB, sa ii spunem Patria AMV si care spune ca oricum va produce TAB-urile respective in Romania.

Voi mai intelegeti ceva?

                                Ce e clar este ca…

…in ceea ce priveste dotarea propriei armate, Romania nu mai decide de mult ce si cat sa cumpere sau de la cine. Daca am luat noi avioane multirol la mana a doua, maine-poimaine ne trezim ca vom cumpara de la finlandezi TAB-uri produse in Romania.

Cetateanul de rand se uita la mai marii tarii si are impresia ca ei decid. Exclus. Romania face ce i se ordona.

Capisci?

Sursa: http://politicscam.ro/industria-de-aparare-romania/

http://www.justitiarul.ro/

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în ARMATA - NATO. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Hai să ne distrugem industria de apărare pentru ca să putem cumpăra de la străini!

  1. Dinu Gheorghe zice:

    Nu se doreste sa mai facem ceva,desi pot spune ca avem proiecte care implementate,ar conduce la obtinerea de rezultate fara concurenta la nivel mondial,civil si militar. Tot scot in relief faptul ca, la nivel mondial,motoarele termice cu piston MAS(otto),si MAC(diesell),sunt fabricate dupa aceleasi principii vechi de peste un secol,si anume;Raportul de comprimare constant,si succesiunea timpilor functionali.Analizind aceste principii vechi,grafic,tehnic,stiintific,constatam,ca acestea,au influenta negativa asupra rezultatelor,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Solutii inlocuitoare;Suprapunerea timpilor functionali,prin care se dubleaza timpii activi(detenta)/ RAC(rotatie arbore cotit), Raport de comprimare variabil,prin intermediul caruia controlam si corectam electronic presiunea de comprimare din cilindrii,pentru ca,din presiunea de comprimare,rezulta;plaja turatiei de exploatatre,puterea dezvoltata,consumul de combustibil,si procentul de ardere-calitativ si cantitativ. Prin implementarea acestor solutii,se obtin rezultate,fara concurenta,la nivel mondial,civil,militar,si NATO. Implementare pe orice motor termic cu piston,tancuri,TAB-uri,nave,etc.. Pe pagina mea,prezint un prototip in curs de finalizare,motor cu raport de comprimare variabil,cu doua trepte volumetrice,astfel;Prima treapta reprezinta ~35%,destinata traficului urban,viteza de pina la 60km/ora.Deasind 60km/ora,este activata si treapta a doua volumetrica,care reprezinta~65%,formind un intreg cu prima (100%).Activarea,si dezactivarea treptei a doua volumetrica,conditionata de limita de 60km/ora(1500rot/min),supravegheat,controlat,si corectat,electronic.Abia acum putem discuta despre motoare controlate electronic.Actualele motoare otto si diesell,la nivel mondial 2017,nu sunt,si nici nu pot fi controlate electronic,datorita raportului de comprimare constant.Acestea au controlat electronic,sistemele componente,de aprindere si de alimentare.. Asa ca,daca cei ce fabrica TAB-uri,vor asigurarea fara concurenta a produselor lor, este necesar,sa rupa ”gura tirgului” cu ceva deosebit in domeniul motorizarii. Daca doresc amanunte,le stau la dispozitie. Cu deosebit respect,pentru;creatie,stiinta si tehnologie. Gheorghe Dinu,pensionar activ pe termen limitat, (fost CTC-ist ind.aerospatiala de aparare G.I.A.- R.A. Bucuresti. domiciliul actual; loc.Orbeasca de jos,jud.Teleorman.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s