Nationalizarea Resurselor Naturale – Expunere de Motive.


Cum ne-au furat si ne fura Resursele Naturale, pe baza prevederilor din actuala Constitutie a Romaniei. Ce prevede Constitutia de Azi legat de Proprietatea Publica? Ce prevedea Constitutia din 1991?

Linkul direct catre Petitie

CEREM NATIONALIZAREA TUTUROR RESURSELOR NATURALE ALE ROMANIEI ! – Initiativa Legislativa care are nevoie de 500.000 de semnaturi – Semneaza si tu !


Sta in puterea noastra sa ne adunam si sa modificam Constitutia. Nimeni nu va putea impiedeca milioane de romani sa hotarasca in tara lor ce e mai bine pentru ei. Trebuie sa ne adunam si sa incepem impreuna sa facem ceva. Trebuie sa credem ca sta in puterea noastra sa facem asta. E tara noastra nu a altora si suntem inca multi in ea.

Intr-un singur caz, nu vom reusi: Daca nu vom fi impreuna pana la capat !


Orice propunerea legislativă care are ca obiect modificarea Constitutiei Romaniei trebuie sa fie însoţită, conform Legii privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni si de o expunere de motive. Va prezentam in continuare, motivele care au stat la baza initiativei Fluierul.ro. Aceasta analiza va sta la baza elaborarii expunerii de motive care va insoti iniţiativa legislativa de modificare a Constitutiei Romaniei.

Vom porni de la prevederile Constitutiei actuale, in vigoare din 2003, prevederi aprobate fraudulos printr-un referendum plin de abuzuri si ilegalitati care s-a desfasurat in 18-19 octombrie 2003, si le vom compara cu prevederile existente in Constitutia anterioara, cea din 1991.


Ce prevede Constitutia de azi aprobata in 2003 printr-o frauda electorala de proportii la Articolul 136 – ‘Proprietatea’ si la Articolul 44 – „Proprietatea Privata”

Articolul 136

(1) Proprietatea este publică sau privată.

(2) Proprietatea publică este garantată şi ocrotită prin lege şi aparţine statului sau unităţilor administrativ-teritoriale.

(3) Bogăţiile de interes public ale subsolului, spaţiul aerian, apele cu potenţial energetic valorificabil, de interes naţional, plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice şi ale platoului continental, precum şi alte bunuri stabilite de legea organică, fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice.

(4) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condiţiile legii organice, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosinţă gratuită instituţiilor de utilitate publică.

(5) Proprietatea privată este inviolabilă, în condiţiile legii organice.

Articolul 44

…(2) Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii pot dobândi dreptul de proprietate privată asupra terenurilor numai în condiţiile rezultate din aderarea României la Uniunea Europeană şi din alte tratate internaţionale la care România este parte, pe bază de reciprocitate, în condiţiile prevăzute prin lege organică, precum şi prin moştenire legală.


Ce prevedea Constitutia din 1991 la Articolul 135 – „Proprietatea” si la Articolul 41 – „Proprietatea Privata”

Articolul 135

(1) Statul ocroteşte proprietatea.

(2) Proprietatea este publică sau privată.

(3) Proprietatea publică aparţine statului sau unităţilor administrativ teritoriale.

(4) Bogăţiile de orice natură ale subsolului, căile de comunicaţie, spaţiul aerian, apele cu potenţial energetic valorificabil şi acelea ce pot fi folosite în interes public, plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice şi ale platoului continental, precum şi alte bunuri stabilite de lege, fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice.

(5) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condiţiile legii, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate.

(6) Proprietatea privată este, în condiţiile legii, înviolabilă.

Articolul 41

…(2) Proprietatea privată este ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii nu pot dobândi dreptul de proprietate asupra terenurilor.


 

Ce au schimbat tradatorii de tara in 2002 ca sa ne jefuiasca de proprietatea publica si ce trebuie sa schimbam ca sa nu mai fim jefuiti de resursele noastre

1. Prima schimbare facuta ca sa ne jefuiasca

Au schimbat faptul ca in Constitutia din 1991 (4) Bogăţiile de orice natură ale subsolului…faceau obiectul exclusiv al proprietăţii publice. cu (3) Bogăţiile de interes public ale subsolului…fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice V-ati prins? Adica orice bogatie a subsolului daca o declara ca „nu este de interes public”, atunci ea poate fi instrainata pe nimic. Prin urmare e normal, ca in propunerea noastra sa revenim la formularea din 1991:

Propunere de modificare:

(4) Bogăţiile de orice natură ale subsolului…fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice

 

2. A doua schimbare facuta ca sa ne jefuiasca

In actuala Constitutie au sters paragraful (4)… căile de comunicaţie…faceau obiectul exclusiv al proprietăţii publice, paragraf care exista in Constitutia din 1991. V-ati prins? Toate căile de comunicaţie: porturi, aeroporturi, autostrazi, drumuri, canale navigabile, etc…toate acestea le-au scos din proprietatea publica si le-au instrainat, ulterior, pe nimic, fie in totalitate, fie procente uriase din ele. Astazi vanzarea cailor de comunicatie continua, pe lista vanzarilor se afla Portul Constanta, Aeroportul Baneasa si va urma si Aeroportul Otopeni. Procente importante din ele sunt deja vandute. Prin urmare e normal, ca in propunerea noastra sa revenim la formularea din 1991, si sa reintroducem in caile de comunicatie in proprietatea publica:

Propunere de modificare:

(4)… căile de comunicaţie…fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice

 

3. A treia schimbare facuta ca sa ne jefuiasca

Au schimbat Constitutia din 1991 care prevedea ca (4) apele cu potenţial energetic valorificabil şi acelea ce pot fi folosite în interes public…faceau obiectul exclusiv al proprietăţii publice si au inlocuit prevederea cu (3) apele cu potenţial energetic valorificabil, de interes naţional……fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice V-ati prins? Apele cu potential energetic le pot declara cum vor ei, ca „nefiind de interes naţional” si atunci ele pot fi instrainate pe nimic. De unde si puzderia de microhidrocentrale si de hidrocentrale in posesia privatilor, care pot fi plasate pe cursurile de apa care nici ele, nu mai sunt de „de interes naţional”. Mai mult au scos in mod hotesc din proprietatea publica apele ce pot fi folosite în interes public …adica lacuri, rauri, izvoare, apele minerale, canale pe care le-au instrainat si pe care continua sa le instraineze…Prin urmare e normal, ca in propunerea noastra sa revenim la formularea din 1991:

Propunere de modificare:

(4) apele cu potenţial energetic valorificabil şi acelea ce pot fi folosite în interes public…fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice

<strong

Asa cum puteti observa drama jefuirii Romaniei s-a declansat pe baza unor „amanunte” presarate cu rea intentie in actuala Constitutie a Romaniei.


Ce nu era nici in constitutia din 1991 nici in cea din 2001, si ce trebuie introdus ca sa nu mai fim jefuiti de resursele noastre

1. Cea mai mizerabila lipsa din ambele Constitutii, consta in faptul ca nici Constitutia de azi, nici Constitutia din 1991, nu a prevazut NIMIC legat de modul in care resursele tarii pot fi concesionate

Practic asa cum vedeti si astazi, privind la redeventele mizerabile de 3.5% cu care Romania isi vinde Petrolul, sau de 6% cu care Romania si-a vandut Aurul, sau de 0% legat de Petrolul de pe platforma Marii Negre (unde nici macar n-au avut bunul simt sa informeze populatia cat e redeventa), etc… practic, nimeni si nimic nu-i impiedeca pe guvernantii tradatori de tara sa Concesioneze pe Nimic, resursele naturale ale tarii noastre. In loc ca banii din exploatare resurselor sa mearga la scoli, spitale, locuinte si locuri de munca, miliarde de euro umfla an de an buzunarele unor companii straine. Ultima propunere a Guvernului Ponta de anul trecut a fost chiar sa primim de la OMV, redevente ZERO. Da, ati citit bine, sa primim redevente ZERO.

Constitutia de azi nu pune nici o restrictie legata de modul in care ne concesionam resursele si legat de cine hotareste cui si in ce conditii le concesionam.

(4) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condiţiile legii organice, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosinţă gratuită instituţiilor de utilitate publică.

Nici Constitutia din 1991 nu punea nici o restrictie asupra concesionarilor si inchirierilor

(5) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condiţiile legii, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate.

Constitutia de azi ne spune doar atat: ca proprietate publica „poate fi concesionata sau inchiriata”. Practic neavand nici o restrictie in Constitutie, proprietatea publica poate fi concesionata si inchiriata in orice conditii. Mai exact in conditii cat mai defavorabile pentru noi, simpli cetateni si cat mai folositoare guvernantului corupt si firmelor straine (caci firme romanesti nu prea sunt), carora guvernantul corupt le face aceste concesionari.

Mai mult, asa cum puteti vedea mai sus, Constitutia de azi, prevede darea in folosinta gratuita a Proprietatii Publice catre niste organizatii si ONG-uri private dar pe care smecherii de la guvernare le declara „de utilitate publica”. De exemplu, ONG-ul, „Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului” (OADO), al lui Gelu-Voican Voiculescu, unul dintre ucigasii lui Ceausescu a fost declarat de guvern „de utilitate publica” si a primit si primeste permanent de la stat atat bani precum si sedii date in folosinta gratuita de catre stat, asa cum primeste finantare tot gratuita si Masoneria, care si ea, a fost declarata „de utilitate publica”. Ca ele, sunt alte zeci daca nu sute de astfel de „organizatii ale diversilor privati” care se infrupta gratuit din Proprietatea Publica prin simplu fapt ca cineva de la guvernare le-a declarat „de utilitate publica”.

Prin urmare, este imperios necesar o modificare a Constitutiei prin care sa se stipuleze ca toti cetatenii Romaniei, si numai ei, hotaresc prin Referendum cum se fac concesionarile si inchirierile Proprietatii Publice. Cetatenii acestei tari in totalitatea lor si nimeni altcineva sunt singurii in drept sa hotarasca cum se concesioneaza sau cum se inchiriaza proprietatea publica. Ne-a ajuns cum au concesionat si inchiriat la preturi de nimic guvernantii corupti Proprietatea Publica a acestei tari. Au facut jaf la drumul mare. Prin urmare orice decizie cu privire la concesionarile si la inchirierile proprietatii publice trebuie luata prin Referendum. De aceea am propus urmatorul paragraf:

Propunere de modificare:

(6) Bunurile proprietate publica pot fi concesionate ori inchiriate unor privati sau date in administrare regiilor autonome ori institutiilor publice, in conditiile legii, numai in urma unui referendum national prin care cetatenii Romaniei sa aprobe acest lucru.

Mai mult, din primele reactii ale semnatarilor petitiei, reiese ca o majoritate enorma doreste ca exploatarea resursele naturale ale Romaniei sa se faca in exclusivitate de firme cu capital integral de stat. De aceea, la momentul cand vom trece la strangerea de semnaturi oficiale, vom reformula paragraful de mai sus in felul urmator:

Noua propunere de modificare pentru paragraful (6), rezultata pe baza propunerilor celor care au semnat petitia cere ca exploatarea resurselor naturale sa fie facuta in exclusivitate de catre intreprinderi de stat:

(6) Bunurile proprietate publica pot fi concesionate, inchiriate sau date in administrare regiilor autonome ori institutiilor publice, in conditiile legii, numai in urma unui referendum national prin care cetatenii Romaniei sa aprobe acest lucru. Bunurile proprietate publica nu pot fi concesionate ori inchiriate unor privati. Exploatarea resurselor naturale ale Romaniei se poate face doar de catre firme cu capital integral de stat.

 

2. O alta lipsa constitutionala este lipsa oricarei prevederi cu privire la controlul si alegerea celor care trebuie sa administreze Proprietatea Publica. Acest lucru trebuie sa inceteze. Cei care administreaza Proprietatea Publica trebuie sa fie alesi si sa raspunda in mod direct in fata cetatenilor pentru modul in care administreaza proprietatea publica.

Constitutia din 1991 si din cea de azi, nu au prevazut nimic in legatura cu alegerea persoanelor care gestioneaza avutia publica si raspunderea pe care acestia si-o asuma in fata cetatenilor. Au fost infiintate diverse institutii numite de guvern care au facut privatizari si concesionari fraudulose din proprietate publica. E necesar prn urmare ca in Constitutia sa apara urmatorul paragraf referitor la acest aspect foarte important:

Propunere de modificare:

(8) Proprietatea publica a Romaniei va fi gestionata de Fondul National al Romaniei, fond suveran de stat. Conducerea Fondului National al Romaniei va fi aleasa, in conditiile legii, prin votul direct al cetatenilor.

In urma propunerilor celor care au votat Petitia s-a propus ca mandatul Conducerii Fondului National al Romaniei sa fie doar de 2 ani si nu de 4 ani, pentru ca sa permita cetatenilor Romaniei un control si o realegere a conducerii la fiecare 2 ani.

Propunere de modificare:

(8) Conducerea Fondului National al Romaniei este aleasa pentru un mandat de 2 ani.

3. PADURILE TARII – sunt o Resursa Naturala si prin urmare trebuie incluse in Proprietatea Publica

Defrisarile salbatice din ultimii 25 de ani ne arata cum poate fi jefuita si cum ar putea sa dispara una dintre cele mai importante resurse naturale ale Romaniei: Padurile

Padurile cresc si se dezvolta singure si prin urmare ele sunt o Resursa Naturala ca si fauna ca si mineralele. Pamanturile pe care cresc padurile nu pot fi folosite in nici un alt scop. Ele trebuie prezervate pentru a permite padurilor sa poata creste si sa se poata dezvolta

Fiind o Resursa Naturala, Padurile trebuie sa apartina de drept Proprietatii Publice. A da drept de proprietate privata asupra padurilor este echivalent cu a da drept de proprietate privata asupra unei Resurse Naturale. Resursele Naturale trebuie sa fie si sa ramana in Proprietatea Publica indivizibila a tuturor cetatenilor tarii noastre.

In acelasi timp, insa, Comunitatile Locale care traiesc in apropierea Padurilor trebuie sa primeasca drept de uzufruct perpetuu adica drept de folosinta perpetua asupra padurilor langa care traiesc, in conditiile fixate de Legea Organica. Numai in aceste conditii acele comunitati se pot dezvolta si prospera.

Tot Legea Organica trebuie sa decida de-asemenea asupra fixarii unei reguli rationale de exploatare a padurilor.

De aceea, propunerea de modificare a Constitutiei este urmatoarea:

Propunere de modificare:

(4) Padurile…fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice

Aceasta prevedere trebuie completata, cu garantarea dreptului de folosinta si uzufruct al padurilor care va fi acordat comunitatilor locale

Propunere de modificare:

(9) Comunitatile locale care traiesc in apropierea padurilor au drept de uzufruct asupra padurilor langa care traiesc, in conditiile legii organice

Nota: uzufruct – Drept acordat unei persoane de a se folosi pe deplin de un bun care aparține altei persoane și pe care trebuie să-l restituie la încetarea acestui drept.

 


Cum ne-au deposedat de Pamantul Tarii prin Constitutia de azi, aprobata in 2003

Una dintre cele mai mari crime asupra poporului roman a fost infaptuita prin introducerea in Constitutia din 2003 a unui paragraf care permite cetatenilor straini si apatrizilor sa fie proprietari de terenuri.

Prin aceasta manevra legislativa procente uriase din teritoriul Romaniei au ajuns in proprietatea strainilor.

Romania poate ajunge in situatia trista si paradoxala ca intreg teritoriul ei sa apartina starinilor, iar cetatenii romanii sa ajunga chiriasi la ei in tara. Acest lucru nu este o posibilitate ci o realitate care se-ntampla sub ochii nostri.

Cum a fost posibil sa se ajunga la asa ceva? Simplu. Urmatorul paragraf existent in Constitutia din 1991 a fost eliminat:

Articolul 41

…(2) Proprietatea privată este ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii nu pot dobândi dreptul de proprietate asupra terenurilor.

El a fost inlocuit cu un nou paragraf care permite in prezent vanzarea pamanturilor catre straini:

Articolul 44

…(2) Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii pot dobândi dreptul de proprietate privată asupra terenurilor numai în condiţiile rezultate din aderarea României la Uniunea Europeană şi din alte tratate internaţionale la care România este parte, pe bază de reciprocitate, în condiţiile prevăzute prin lege organică, precum şi prin moştenire legală.

Prin urmare, este imperios necesar sa revenim la prevederea Constitutiei din 1991 la care să adăugăm ca exploatarea și concesionarea terenurilor să se poată face doar către și de către persoane juridice și fizice române:

Propunere de modificare:

Articolul 44

…(2) Proprietatea privată este ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii nu pot dobândi dreptul de proprietate asupra terenurilor. Concesionarea terenurilor se poate face doar către cetățenii români, către stat sau către firme private cu capital integral românesc. Exploatarea terenurilor se poate face doar de către cetățenii români, de către stat sau de către firmele private cu capital integral românesc.

 


Propunerea de modificare a Constitutiei

Varianta finala de modificare a Constitutiei este urmatoarea:



Propunere de Modificare:

Articolul 136

(1) Statul ocroteste proprietatea

(2) Proprietatea este publica sau privata.

(3) Proprietatea publica, in intregul ei, apartine statului. Ea nu poate fi impartita si trecuta in proprietatea unitatilor administrativ-teritoriale.

(4) Bogatiile de orice natura ale subsolului, padurile, caile de comunicatie, spatiul aerian, apele cu potential energetic valorificabil si acelea ce pot fi folosite in interes public, plajele, marea teritoriala, resursele naturale ale zonei economice ale platoului continental, precum si alte bunuri stabilite de lege, fac obiectul exclusiv al proprietatii publice.

(5) Bunurile proprietate publica sunt inalienabile.

(6) Bunurile proprietate publica pot fi concesionate, inchiriate sau date in administrare regiilor autonome ori institutiilor publice centrale sau locale, in conditiile legii, numai in urma unui referendum national prin care cetatenii Romaniei sa aprobe acest lucru. Bunurile proprietate publica nu pot fi concesionate ori inchiriate unor privati sau unor firme private. Exploatarea resurselor naturale ale Romaniei se poate face doar de catre firme cu capital integral de stat.(7) Proprietatea privata este, in conditiile legii, inviolabila.

(8) Proprietatea publica a Romaniei este gestionata de Fondul National al Romaniei, fond suveran de stat. Conducerea Fondului National al Romaniei este aleasa prin votul direct al cetatenilor, pentru un mandat de 2 ani, in conditiile legii organice.

(9) Comunitatile locale care traiesc in apropierea padurilor au drept de uzufruct asupra padurilor langa care traiesc, in conditiile legii organice


Articolul 44

…(2) Proprietatea privată este ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii nu pot dobândi dreptul de proprietate asupra terenurilor. Concesionarea terenurilor se poate face doar către cetățenii români, către stat sau către firme private cu capital integral românesc. Exploatarea terenurilor se poate face doar de către cetățenii români, de către stat sau de către firmele private cu capital integral românesc.

 


Conditiile in care trebuie facuta aceasta modificare constitutionala si dreptul inalienabil al poporului roman de a decide singur asupra teritoriului sau si asupra resurselor sale naturale

Aceste modificari trebuie sa implice Dreapta Despagubire a celor afectati si angajarea Romaniei intr-un proces de renegociere a tratatelor europene in ceea ce priveste un singur punct acela al opririi vanzarilor terenurilor catre cetatenii straini.

Renegocierea tratelor europene nu este un proces exceptional ci trebuie privit ca un drept natural al celor care sunt parte egala in aceste tratate. Modificari ale tratatelor europene, noi decizii si reglementari sosesc zi de zi de la Bruxelles: pact de stabilitate, pact de integrare, primire de emigranti etc..etc… Deci daca de la Bruxelles inspre noi se poate, trebuie sa se poate si de la noi spre Bruxelles, daca suntem parte egala cu ceilalti in Uniunea Europeana. In plus, in prezent exista numeroase tari ale Uniunii Europene, cum sunt Marea Britanie, Grecia, Ungaria si alte state europene care se afla in plin proces de negociere prin care cer diverse modificari ale tratatelor Uniunii Europene. Ajustarea unor tratate europene si renegocierea lor trebuie vazuta ca un proces natural si perfect indreptatit a se produce periodic, intr-o uniune de state ce au drepturi egale.

Prin urmare, cei care afirma ca aceste tratate nu pot fi renegociate si ca ele sunt batute in cuie odata pentru totdeauna, mint. Ei mint si din punct de vedere al dreptului international inalienabil al fiecarui popor de a-si decide singur soarta, mint si faptic, caci renegocierea tratatelor se petrece sub ochii nostri, diverse negocieri find deja declansate de alte state membre ale Uniunii Europene.

Nici un tratat international sau regional nu poate trece peste vointa democratica si votul cetatenilor unei tari, de a decide singuri asupra teritoriului tarii lor si asupra resurselor naturale ale tarii lor.

Cetatenii Romaniei prin aceasta initiativa nu fac altceva decat sa-si re-asigure dreptul inalienabil asupra teritoriului tarii lor si asupra resursele naturale ale Romaniei, teritoriu si resurse care le revin de drept si ale caror proprietari sunt. Cetatenii Romaniei prin aceasta initiativa nu fac altceva decat sa-si asigure viitorul lor si al copiilor lor. Jaful pornit acum 25 de ani prin vinderea si darea in exploatare pe nimic a teritoriului si a resurselor tarii noastre unor cetateni straini si unor companii straine trebuie sa inceteze.

Linkul direct catre Petitie

CEREM NATIONALIZAREA TUTUROR RESURSELOR NATURALE ALE ROMANIEI ! – Initiativa Legislativa care are nevoie de 500.000 de semnaturi – Semneaza si tu !

http://fluierul.ro

 

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în PAMANT - PADURI - RESURSE NATURALE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s