Omul – geniu înnăscut, prostit apoi de Școală


Gavin Nascimento – 28.04.2017
Motto: „Ești mai puternic decât știi, iar ei se tem de ziua în care vei descoperi asta!”
NASA, gazdă a celui mai important program spațial din Lume și a unora dintre cei mai inteligenți oameni de pe planetă i-a angajat pe dr. George Land și Beth Jarman în scopul de a dezvolta un test ultra-specializat, în scopul de a se măsura într-un mod cât mai eficient potențialul creativ al cercetătorilor și inginerilor săi. Ca urmare, cei doi specialiști au conceput un test axat pe procesul de gândire diferențiată, proces ce constă în abilitatea de a privi un anume subiect și de a propune apoi soluții multiple de rezolvare. NASA a fost foarte mulțumită de rezultate și a considerat testul ca fiind un mare succes.
Drept urmare, Land și Jarman, care au explorat prin acest test conceptul de creativitate, au decis că vor să aprofundeze și să încerce să înțeleagă mai bine adevărata sursă a creativității umane…este ea o trăsătură genetică, este rezultatul experienței de viață, ori reprezintă altceva?
Deoarece testul Land și Jarman creat pentru NASA era unul foarte simplu, el putea fi aplicat pe orice grup de vârstă. Astfel, au găsit 1.600 de copii cu vârste între 4 și 5 ani, și au decis să le măsoare progresul cognitiv. Ceea ce au descoperit i-a șocat: 98% dintre cei 1.600 de copii care au participat la test au evidențiat nivelul de geniu uman.
Încurajați de această descoperire incredibilă au decis să transforme acest test într-un studiu întins pe o perioadă lungă de timp și, după 5 ani, au invitat același grup de copii să participe la același test. Ceea ce au constatat i-a șocat din nou: doar 30% dintre copii, acum în școala primară, au mai trecut testul…cu 68% mai puțin decât cu 5 ani înainte! După alți 5 ani, același studiu, pe același grup de copii, acum liceeni, a evidențiat că doar un procent de 12% a reușit să-l treacă! 
Deranjat dar încă intrigat de rezultatele acestui studiu fascinant, Land a decis să efectueze același test pe o grupă de adulți în vârstă de peste 25 ani (vârsta medie a grupului – 31 de ani). Rezultatul, invariabil, a fost că mai puțin de 2% dintre adulți a atins nivelul de geniu uman. Pentru cei care ar pune la îndoială aceste rezultate răspunsul este că testul a fost făcut de peste un milion de ori! [1]
Implicațiile acestui studiu ce s-a întins pe o perioadă atât de lungă de timp sunt mai mult decât evidente: toți ne naștem având potențialul unui geniu creativ, însă după ce intrăm în Sistemul de educație și învățământ suntem prostiți în mod dramatic. Motivul nu este prea dificil de înțeles: școala este o instituție creată să servească nevoilor clasei conducătoare, și nu adevăratei cunoașteri. Fie că discutăm de Sparta, Prusia, ori Sistemul Industrial modern, educația a servit dintotdeauna ca un mijloc „legal” de îndoctrinare în masă a populației umane. [2]
Dacă doriți să aflați mai multe despre această istorie a manipulării deliberate a omului vă recomand să citiți cartea lui John Taylor Gatto, Istoria neștiută a educației americane”, care descrie cum anume a fost creat modelul modern al școlarizării obligatorii și demonstrează clar modul în care acesta a fost folosit împotriva noastră.
Copiii reprezintă cea mai mare amenințare la adresa întregului Sistem corupt. Imaginația lor este atât de debordantă încât, dacă ar fi lăsată necontrolată, ar conduce către o revoluție creativă care, în cele din urmă, ar compromite monopolul clasei conducătoare. Pentru ca așa-numita Elită sa-și mențină stilul luxos de viață, stil la care contribuie foarte puțin dar de care beneficiază în cel mai înalt grad cu putință, ea știe că copiii trebuie să fie spălați pe creier de la o vârstă foarte fragedă acceptând astfel exploatarea fără de sfârșit și războaiele neîncetate.
Creativitatea și imaginația se nasc datorită minții umane. În ciuda eforturilor Elitei de a degrada și suprima geniul nostru interior, vestea bună este că imaginația nu poate fi ucisă. Imaginația ne este stimulată permanent, mai ales în timpul somnului. [3] Prin urmare, potențialul creativ, geniul interior, trebuie doar să fie (re)adus la suprafață în viața noastră de zi cu zi.
Pe baza tuturor studiilor pe care le-a condus și a tuturor scanărilor creierului uman pe care le-a analizat, George Land afirmă că „Trebuie să învățăm să judecăm mai puțin și să căutăm să înțelegem mai mult. Trebuie să criticăm mai puțin și să fim curioși mai mult”. De asemenea, citează frica și anxietatea ca „fiind extrem de contraproductive”.
Unele dintre cele mai bune modalități de a face față acestor neajunsuri mentale sunt practici precum yogameditația și exercițiile fizice…toate astea ajută la diminuarea stresului și a anxietății. De asemenea, aceste practici generează în creier un proces fizic denumit neurogeneză, respectiv crearea de noi celule neuronale. Dieta joacă și ea un rol important în menținerea forței mentale și a bunăstării organismului: aproximativ 10% din serotonină, hormonul care ajută la reglarea stării de spirit, este produsă în creier…restul de 90% este produs în stomac.
De o mare importanță este și cum anume ne-am setat sistemul personal de credință. Este important să înțelegem că oricare ar fi părerea noastră despre Lume, ea este parțial, dacă nu chiar în întregime, rezultatul îndoctrinării culturale și/sau sociale; și, că indiferent de cât de mult credem că știm, de fapt suntem toți niște ignoranți…mai mult sau mai puțin. Avem încă de rezolvat multe dintre problemele vieții și avem încă multe de explorat și de descoperit. Învățarea și cunoașterea reprezintă o călătorie fără de sfârșit.
De asemenea, trebuie să adoptăm și o anume poziție vizavi de cei ce ne înconjoară: sunt de evitat oamenii cu mintea și vederea înguste, știrile ce inoculează frica, bârfele despre celebrități, emisiunile TV de divertisment și videoclipurile muzicale, etc…toate acestea contribuie la consolidarea stupidelor stereotipuri ce ne-au fost inoculate și a stilului superficial de viață pe care ni-l servește Elita. Imaginația este cel mai important bun pe care îl putem cultiva.
De reținut următorul aspect: Sistemul în care trăim este construit pe imagisticăbanii au o valoare imaginară…Guvernul are o autoritate imaginară…și avem și limite ale imaginației. Dacă vrem să schimbăm lucrurile trebuie să începem cu propria imaginație. 
Bibliografie:
1] George Land, Beth Jarman (1992), Breakpoint and Beyond: Mastering the Future – Today
2] John Taylor Gatto (2000), The Underground History of American Education
3] Nir, Y., & Tononi, G. (2010). Dreaming and the brain: from phenomenology to neurophysiology. Trends in Cognitive Sciences14(2), 88.
Sursa articolului

Omul – geniu înnăscut, prostit apoi de Școală

Reclame
Acest articol a fost publicat în INVATAMANT-EDUCATIE, VIATA LIBERA(manipulare). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.