Timișoara serbează centenarul Marii Uniri în uniformele habsburgice ale ucigașilor de români


    Timișoara, schimbarea gărzii. Bine ați venit în neo-Kakania! În perioada 1804–1867 a funcționat, în Imperiul Habsburgic, expresia „Kaiserlich-Königlich” […]

TOATA TARA IN CASA !
Toti romanii ar trebui sa boicoteze sarbatorile tinute de tradatorii tarii!! Nimeni nu ar trebui sa fie pe strazi !

    Timișoara, schimbarea gărzii. Bine ați venit în neo-Kakania!

În perioada 1804–1867 a funcționat, în Imperiul Habsburgic, expresia „Kaiserlich-Königlich” (devenită ulterior „Kaiserlich und Königlich”) care, în românește, s-a tradus prin „chezaro-crăiesc”. „Kaiserlich und Königlich” a circulat și cu abrevierea K.K. Primul K se referea la titlul de Împărat (Kaiser) ales al Sfântului Imperiu Roman, pe care-l purta monarhul de Habsburg, iar al doilea K se referea la diversele coroane regale ale monarhului (Coroana sfântului Venceslau, a lui Ștefan, a Croației, a Slavoniei, a Dalmației etc.). Monarhia imperială și regală (k. u. k.) a fost numită popular și „Kakania“, iar viața în cadrul monarhiei se numea „kakanică“.

Am făcut acest preambul pentru a lansa o temă de gândire în legătură cu inaugurarea, sâmbătă 12 mai 2018, a ceremonialului schimbării gărzii în Timișoara, eveniment spectaculos și oarecum decorativ în contextul anului Centenar al Marii Uniri. Ideea organizarii unei astfel de ceremonii la Timișoara a apărut odată cu schimbarea la față a centrului istoric, iar inițiativa a aparținut lui Vasile Sopon, președintele Asociației Eugeniu de Savoya. Dupa o pauză de două săptămâni, la Timișoara ceremonialul de schimbare de gardă se va ține doar o dată pe săptămână, în fiecare zi de sâmbătă, în Piața Libertății.

Asemenea ceremonii sunt o mare atracție pentru turiști și ele se desfășoară în cam toate capitalele lumii. Cele mai spectaculoase sunt la Londra (Palatul Buckingam), Vatican, Atena, Valletta (capitala Maltei), Stockholm etc., dar și la Praga, Moscova, Budapesta și chiar Chișinău. Dar, în TOATE, elementul proeminent al spectacolului – ca și sensul profund al întregului ceremonial – este cel militar-identitar, cu trimitere la eroismul specific al poporului sau țării reprezentate.

La Timișoara, perioada de maximă glorie militară a fost cea din timpul lui Iancu de Hunedoara, care a fost, printre altele, și comite de Timișoara. Se putea găsi, cred, un ceremonial românesc adecvat personalității acestuia. Autoritățile au preferat totuși uniformele habsburgice de pe vremea „Kakaniei”. Sunt frumoase, într-adevăr, dar nu reprezintă istoria noastră, ci istoria unui imperiu împotriva căruia am luptat.

Același lucru s-a întâmplat la Alba-Iulia, unde ceremonialul schimbării gărzii este tot un produs „made in Kakania”. Nu se putea găsi și aici o soluție românească? Soldații lui Mihai Viteazu (primul unificator al Țărilor Române) n-aveau și ei uniforme? Și, în sfârșit, toate acestea nu au și ele un subtext? Întreb, nu dau cu parul. Bine ați venit în neo-Kakania!

A existat doar prescurtarea k. k. (a expresiei kaiserlich-königlich, în română chezaro-crăiesc). Până în 1806, primul k. se referea la titlul de Împărat (Kaiser) ales al Sfântului Imperiu Roman pe care îl purta monarhul de Habsburg, iar al doilea k se referea la diversele coroane regale ale monarhului (Coroana sfântului Venceslau, a lui Ștefan, a Croației, a Slavoniei, a Dalmației etc.) De la sfârșitul Sfântului Imperiu Roman de Națiune Germană, primul k. s-a referit la titlul de împărat moștenitor al Imperiului Austriac pe care și l-a conferit Francisc al II-lea în anul 1804.

Monarhia imperială și regală (k. u. k.) a fost ocazional numită și „Kakania“, iar viața în cadrul monarhiei „kakanică“. Această denumire a fost forjată după destrămarea Austro-Ungariei de scriitorul Robert Musil în romanul „Omul fără însușiri”. Denumirea a intrat în dicționare importante de limbă germană (Österreichisches Wörterbuch și Duden). În Austria anilor ’70, într-un context politic oarecum tensionat, termenul „K.u.K.“ a fost folosit și ca prescurtare a numelor a doi politicieni din regiune: Kreisky și Kádár.

Noi purtăm război contra tuturor ideilor proeminente de religie, stat, țară, patriotism. Ideea de Dumnezeu este fundamentală pentru o civilizație pervertită. Ea trebuie distrusă.”  Îl știți pe autorul acestei afirmații? E Karl Marx, tătucul Manifestului Partidului Comunist. Da’ pe cel care îl consideră „un filosof care a gândit pentru viitor, a avut aspirații creative…”, îl știți? E Jean-Claude Juncker, președintele Comisiei Europene. Și am citat doar un crâmpei dintr-un adevărat laudatio, ținut în timp ce dezvelea un bust al lui Karl Marx, acum câteva zile, prin miezul german al Europei.

Ce se intamplă peste câteva zile, la Timișoara? Se schimbă garda. În Piața Unirii, unde era așteptată acum vreun secol cu flori și mare bucurie Armata Română, ca simbol al izbăvirii de imperiul habsburgo-austro-ungar, are loc o ceremonie de schimbare a gărzii. În uniforme habsburgice, cu ștaif neo-k.u.k , așa cum se întâmplă multe de ani încoace și cu sprijin de la Primărie și Consiliul Județean. 

Nu m-am referit întâmplător la cele două evenimente. Fiindcă nici manifestarea lor nu e deloc întâmplătoare. Marxismul și kakanismul urmăreau același lucru – neantizarea realităților existente prin distrugerea identităților, credințelor și a valorilor înrădăcinate, pentru construirea unor noi realități, construite în folosul elitelor inițiatoare. Istoria ne arată și mijloacele folosite și efectele dobândite: sluj formal, identități golite de fond, eșec. Cu milioane și milioane de victime.

În loc de învățăminte, ce concluzie putem trage azi, de 9 mai, când steagurile albastre cu steluțe galbene sunt ridicate reglementat peste tot, între o dezvelire de bust a lui Marx și o etalare de uniforme habsburgice? Că UE își arată dezinvolt adevărata față. Aceea de neo-kakanie marxistă. Așa că singurul lucru ce-mi rămâne de sărbătorit azi, pe 9 mai, este Independența de stat a României. La fel ca mâine, poimâine și de acum încolo!

                                                                                                                         Miron MANEGA

Sursa: Articol preluat din bilunarul CERTITUDINEA (disponibil în toată țara, în chioșcurile de ziare, sau în magazinul LUPUL DACIC, deschis în Centrul Vechi al Bucureștiului, pe strada Smârdan nr. 28.

Două notificări foarte importante:

1. Domnul Ciprian Oros a postat un comentariu în pagina de Facebook „Justițiarul” pe marginea acestui articol despre așa-zisele spectacole cu gărzile orașului îmbrăcate în uniformele militare habsburgice ale ocupanților venetici din Timișoara, unde până și primarul are un nume predestinat de slugă (Robu):

„La fel este și în Cetatea de la Alba Iulia… după o petiție trimisă în acest sens primăriei, aici e răspunsul lor oficial:

«Buna ziua,
Am primit solicitarea dumneavoastra cu privire la uniformele pe care le utilizeaza Garda Cetatii. Facem precizarea ca acest spectacol este sustinut in regim privat, Primaria neavand o autoritate in acest sens. O sa inaintam solicitarea dumneavoastra catre respectiva firma. Fara a avea pretentia unei dezbateri, va invitam sa analizati si progresul remarcabil al acestor locuri din perioada istorica la care faceti referire.

Va multumim pentru interes
Mihai Coser
Consilier Cabinet Primar»

Deci se dezic autoritățile de aceste manifestări, care cică sunt private, dar până la urmă nu tot autoritățile aprobă sau autorizează manifestările acestea? Nemernici și trădători…”

Ce ticăloși ăia de la primărie, cică „progresul remarcabil al acestor locuri din perioada istorica la care faceti referire”! Progres pentru ocupanții străini, în nici un caz pentru românii ținuți în sărăcie și ignoranță, fără drepturi sociale! Băi nemernicilor, tot acolo la voi, în Alba Iulia, martirii neamului românesc, Horea și Cloșca au fost uciși în chinuri îngrozitoare, care au revoltat toată Europa, de criminalii imperiului habsburgic, îmbrăcați exact în aceleași uniforme!!!

2. Am primit informații din surse credibile că Vasile Sopon, președintele Asociației Eugeniu de Savoya, cel care a organizat parada militară în uniformele cotropitorilor, a fost ofițer de Securitate până în decembrie 1989, când a început așa-zisa „revoluție” taman acolo, la Timișoara, la fel și nevastă-sa.

Vasile Sopon

După 1989, Vasile Sopon a trecut la SRI. Probabil acesta a făcut parte din aripa trădătoare a Securității, de  aceea a și fost menținut în SRI, iar după pensionare a primit misiunea să îndobitocească românii pentru ca aceștia să nu se opună la dezmembrarea țării, ba chiar să lupte pentru cauza dușmanilor. Acum, fiind pensionar și mason, individul primește finanțări la greu din străinătate pentru a spăla creierii românilor și a le radia conștiința identitară.

                                                                                                                Redacția „Justițiarul”

http://www.justitiarul.ro/

Reclame
Acest articol a fost publicat în ROMANIA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Timișoara serbează centenarul Marii Uniri în uniformele habsburgice ale ucigașilor de români

  1. Catalin Didica zice:

    sa ma pis pe toti cei care fac asta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.