Metodele prin care corporatiile din industria alimentara ne controleaza!


Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Multe dintre problemele de sanatate ale oamenilor ar disparea pur si simplu daca s-ar acorda mai multa atentie radacinii problemei – mancarea pe care o consumam.

Dar, in primul rand, de ce oamenii cumpara si consuma atatea alimente procesate, junk food, fast food si asa mai departe? Pai, sa ne gandim, toate aceste alimente sunt bine promovate prin campanii de marketing care ne induc in eroare. Si multi dintre noi stim asta, stim ca suntem manipulati in mod extrem de marile firme corporatiste. Dar este posibil sa fie mai mult de atat, este posbil oare ca industria alimentara sa fi ajuns la un nivel atat de ridicat de manipulare incat insasi mancarea pe care ne-o ofera este structurata in asa fel incat sa ne faca dependenti? Se pare ca DA.

Nu este surprinzator faptul ca alimentele procesate sunt proiectate pentru a creea comportamente de dependenta. Acest lucru ne rapeste sanatatea, claritatea, controlul asupra vietii si nu in ultimul rand banii castigati cu greu. De zeci de ani oamenii de stiinta, chimisti si cercetatori au descoperit si s-au folosit de anumite elemente pentru a face cumparatorii sa nu se mai poate opri din consum.

Zaharul, sarea, grasimile si aromele artificiale sunt manipulate in asa fel incat dupa ce ai gustat o data , nu te mai poti abtine si asa incepe un cerc vicios care nu se mai termina niciodata. Insa nu numai gustul dar si textura, forma si felul in care se simt alimentele in gura sunt cercetate si rafinate, toate pentru a creea produse care sa fie extrem de placute din toate punctele de vedere. Chiar daca multi oameni nu considera mancarea junk food sau fast food ca o alimentatie care da dependenta, aceste alimente nesanatoase pot avea o influenta asupra creierului in acelasi mod in care o face nicotina, lasandu-ne practic la mila poftelor. De altfel zaharul, sarea si grasimile sunt cele trei elemente care creeaza dependenta si nevoia compulsiva de a manca necontrolat. Intr-un fast food majoritatea alimentelor contin aceste trei elemente, de la inghetata, hamburgeri pana la cafea sau salate in dressing, peste tot veti gasi o combinatie potrivita a acestor elemente. Iar cei din industria alimentara stiu acest lucru, stiu si studiaza cu vehementa omul din acest punct de vedere de cel putin 50 de ani.

Mancarea procesata

Imaginati-va pentru o secunda doua bucati de ciocolata. Amandoua au ingrediente identice si sunt prelucrate in acelasi mod cu o singura diferente cruciala: forma. Una este patrata si alta este rotunda.

Industria alimentara va paria pe faptul ca ciocolata in forma rotunda va castiga si astfel va face mai multi oameni dependenti de a cumpara si a consuma mai mult.

Nu va vine sa credeti? In mod incredibil, marimea si forma ciocolatei este o afacere foarte importanta. Timp de trei ani, compania Nestle a studiat “mecanismul de detectie in cavitatea orala” si “ imbunatatirea calitatii topirii in gura in timp ce se pastreaza destul spatiu in mod simultan pentru ca aroma sa sporeasca experienta senzoriala” si asta in conformitate cu o declaratie a reprezentatilor Nestle. Dar Nestle este doar un exemplu, in acest domeniu in care competitia este acerba si unde neurostiinta a intrat pe scena pentru a ajuta la crearea celor mai cautate si mai dorite alimente.

Frito-Lay, marele producator mondial de chipsuri, are un complex incredibil de cercetare langa Dallas, unde 500 de chimisti, psihologi si tehnicieni, desfasoara studii care costa pana la 30 de milioane de dolari pe an. Uneltele lor cuprind pana si o masinarie care simuleaza o gura de om care mesteca. Se studiaza intens cum se simt chipsurile in gura, cat de crocante trebuie sa fie, ce fel de aroma e mai buna si asa mai departe. Totul este proiectat pentru a cunoaste cat mai bine omul pentru a putea fi cat mai bine manipulat.

Cele mai mari succese, fie ca sunt ele ale produselor precum Coca-Cola sau Doritos – isi datoreaza reusita formulelor complexe care pacalesc papilele gustative.

Cele mari companii din industria alimentara de genul Kraft, Nabisco, General Mills, Procter & Gamble, Coca-Cola, sau Mars, Senomyx sau Givaudan care sunt specializate in a ajuta industria alimentara sa gaseasca noi arome din alimente. Givaudan de exemplu este cea mai mare companie multinationala despre care probabil ca nu ati auzit niciodata. Are 9000 de angajati in 45 de tari, oameni specializati si a caror ocupatie este de a construi aroma, texturi, gusturi care sa creeze dependenta.

Aceste substante chimice sunt create folosind procese si formule patentate si secrete si pe langa asta, nu exista nici o lege care sa oblige producatorul sa scrie pe eticheta exact ce contin. Si astfel toti acesti compusi chimici nenaturali se aduna sub denumirea generica de potentatori de aroma artificiali. Ii este astfel foarte greu consumatorului sa stie care produs este sau nu este sanatos pentru el.

Junk food-ul schimba biochimia creierului si creeaza dependenta la fel ca si cocaina

A te indopa cu o punga de floricele de porumb cu aroma de branza, de exemplu, este acelasi lucru cu a trage pe nas o liniuta dedependenta de junk food cocaina? Dependenta de junk food (mancarea-gunoi, de la fast food) este in esenta aceeasi ca si dependenta de cocaina, cel putin in ce priveste creierul.

Dependenta de mancarea de fast-food ca fiind la fel de serioasa ca si cea de droguri. Siropul de porumb foarte concentrat, monoglutamatul de sodiu, uleiurile hidrogenate, sarea rafinata si diversii conservanti chimici gasiti in mancarea de fast-food procesata au acelasi efect asupra creierului ca si cocaina.

Dependenta de fiecare dintre acestea are drept cauza in mod esential faptul ca receptorii din creier care primesc semnalele dopaminei isi pierd capacitatea de raspuns. Ca rezultat, dependentii au nevoie de cantitati tot mai mari de substanta provocand dependenta pentru a primi acelasi nivel de satisfactie.

Intrucat alimentele procesate sunt pline de aditivi chimici sintetici, ele insele sunt din punct de vedere tehnic droguri. Asa ca nu este de mirare ca milioane de oameni de peste tot din lume sunt dependenti de acestea.

Sursa acestui articol include: viataverdeviu.ro

Industria nu vrea ca voi să ştiţi ce mâncaţi, pentru că aţi putea refuza să o mai faceţi
Ce parere aveti despre mancarea obtinuta prin modificari genetice sau de puii de abator care cresc la o marime extraordinara in 20 de zile spre comparatie cu cateva luni la un pui crecut normal?
Metodele de obtinere a alimentelor din ziua de astazi ne duc cu gandul la explozia industriei fast-foodului din anii 50. Productia de alimente, în întregul ei, s-a schimbat drastic de atunci, asa cum nu s-a schimbat niciodata în mii de ani. Controlata de o mâna de corporatii multinationale, politicile de productie si prelucrare a alimentelor urmaresc scoaterea pe piata a unor cantitati imense de produse cu costuri de productie reduse (putem zice minime), care nu sunt in mare parte sanatoase. Rezultatul este, bineînteles, un profit urias care la rândul lui, permite colosilor din industrie sa controleze direct aprovizionarea globala cu produse alimentare.

Viitorul Alimentatiei, in engleza “The future of Food”, este o investigatie minutioasa despre adevarurile deranjante din spatele alimentelor neetichetate si modificate genetic care au navalit in magazine in ultimele decenii. Filmul da voce fermierilor care au au fost afectati de aceste tehnologii. Implicatiile asupra sanatatii oamenilor, politicile guvernamentale si globalizarea fac toate parte dn multele motive pentru care opinia omenirea este alarmata de folosirea culturilor de plante modificate genetic si introducerea acestora in alimentatia noastra.

Crimele Mafiei Globaliste
Acest articol a fost publicat în ALIMENTATIE(adevar). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.