Analiza presei: Piața Media din România, dominată de actori străini. De ce e nevoie de înființarea unei televiziuni de știri cu profil conservator, nationalist.


Imagini pentru televiziunile din romania

Acum puțin peste o săptămână, ActiveNews prezenta în mod succint, o listă a siteurilor și posturilor media care activează în România, precum și orientarea ideologică a acestora.
În acest articol vom face o analiză a identității celor care domină spațiul mediatic românesc.
În primul rând, avem pe piață nu mai puțin de patru trusturi care aparțin nemijlocit unor state străine: RFI (Franța), Deutsche Welle (Germania), Radio Europa Liberă (SUA). Deci, când citiți știri și comentarii pe aceste site-uri, e bine de știut că reprezintă punctul de vedere al acelor state, nu al românilor sau al României.
De asemenea, mai avem organe de presă care sunt strâns legate de puterea seculară din alte țări: Ziare.com, PRO TV, Vice.com (SUA) și Kanal D (Turcia).
Mai avem și cazul Rise Project, acolo unde sunt implicate mai multe state:Elveția și Austria. Există Newsweek și Pressone, deținute de oameni de afaceri americani, Europa FM (concern ceh), Libertatea și Gazeta Sporturilor (deținute de grupul elvețian Ringier).
Ce mai rămâne ca presă deținută, teoretic,  de români? Grupul Antenelor, grupul Adevărul, grupul Digi, grupul România TV, Realitatea TV, Grupul Evenimentul Zilei, Grupul Hotnews – G4 Media și cam atât, dacă ar fi să-i numim pe cei mai mari.
Dar cât de mult reprezintă interesele românești? O privire simplă ne arată că toate acestea se susțin cu publicitate provenită în principal de la multinaționale. Un exemplu este Hotnews-G4 Media. Pe aceste site-uri a apărut, în trecut, reclamă plătită pentru producătorul rachetelor Patriot. Altă dată, rubrici au fost realizate cu sprijinul financiar la Uniunii Europene. Puteau aceste mari entități să-și facă reclamă pe site-uri care le-ar fi afectat interesele?
Având în vedere că fondatoarea Hotnews a fost consiliera lui Dacian Cioloș pe vremea în care acesta a fost premier, răspunsul nu poate fi decât unul singur.
De ce avea nevoie un mare producător, precum Raytheon, să-și facă reclamă în fața cititorilor români obișnuiți? Se gândeau că o să dea românii năvală să comande niscaiva rachete prin curier? Sigur că nu. Dar miza este alta și anume de a arăta cine sunt cei de sub pulpana lor. Așa cum era vorba pe vremuri: „dai în mine, dai în fabrici și uzine”.
Să luăm puțin și cazul site-ului anticreștin Recorder.ro. Zice acolo, așa:  „Recorder este o publicație care se autofinanțează din publicitate și din donațiile cititorilor”. Într-un articol trecut, cei de la Recorder spuneau că donațiile cititorilor din ultimele sase luni, respectiv 56.877 de euro, reprezintă „aproximativ 40 % din bugetul lunar al Recorder (restul banilor venind din contracte de publicitate)”.  Nu e clar dacă acele donații reprezintă 40% din bugetul pe o singură lună sau 40% din bugetul pe ultimele șase luni. În orice caz, contribuția banilor din publicitate la „recorder” este de aproximativ 60%. Pe șase luni, presupunând că sumele menționate reprezintă valoarea pe jumătate de an, rezultă că „recorder” a înregistrat aproximativ 60.000 de euro publicitate Minim.
Cine sunt cei care-și fac/au făcut publicitate pe recorder? Kaufland, OMV, Vodafone, etc. Întrebare: poți susține interesele firmelor românești dacă majoritatea veniturilor vin din contracte cu aceste entități?
Aceeași poveste o găsim și la „independentul” Guran. Contributors și Republica sunt apendici ai Hotnews, respectiv Digi 24.  Având în vedere că atât grupul Adevărul, cât și RCS/RDS au fost acuzate în repetate rânduri de legături cu serviciile secrete, Realitatea TV are datorii la stat, mai rămâne foarte puțin. Grupul Antenelor și Grupul România TV sunt centrate exclusiv pe interesele celor le susțin.
E simplu de observat, bazându-ne și pe analiza anterioară, că stabilitatea maximă rămâne în continuare la mass-media de stat: TVR, Radio România și Agerpres. Dar aceste entități sunt la mâna factorului politic, iar audiențele nu sunt cine știe ce, astfel încât și acestea se înscriu în tonul general.
În aceste condiții, se poate observa cu claritate că piața media din România este dominată de actori străini, care fie direct, fie prin interpuși, își impun agenda. De-aceea, de exemplu, Referendumul pentru Familie – singura inițiativă organică pornită de jos din ultimii 30 de ani – a fost boicotată feroce de toată mass-media, inclusiv cea de stat.
Acest articol a fost publicat în ROMANIA(manipulare). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Analiza presei: Piața Media din România, dominată de actori străini. De ce e nevoie de înființarea unei televiziuni de știri cu profil conservator, nationalist.

  1. Ene Constanta zice:

    Ar fi bine sa citeasca toata lume si sa stie…

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.