Herbalife, prezentă și în România, 200 milioane dolari amendă pentru înșelarea clienților


Herbalife, prezentă și în România, 200 milioane dolari amendă pentru înșelarea clienților

Acuzată de înșelarea consumatorilor de către Comisia Federală de comerț din SUA, compania care comercializează în special produse pentru slăbit a ales să plătească o suma apreciabilă pentru închiderea investigației și evitarea unor acuzații mai grave (schemă piramidală) arată cbsnews.com.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Totodată, Herbalife a anunțat că își va schimba modelul de business bazat pe stimularea agenților de vânzări care aduc în rețea noi „recruți” (network marketing). Compania înregistrată în insulele Cayman ce vinde suplimente alimentare pentru slăbit și creme de piele anunțase încă din februarie că se află în discuții cu FDC (Comisia Federală de Comerț) pentru rezolvarea unei investigații privind practici comerciale înșelătoare.

În urmă înțelegerii cu autoritățile, Herbalife nu își va mai plăti distribuitorii în funcție de numărul membrilor noi recrutați și a vânzărilor acestora (schemă piramidală) ci doar raportat la operațiunile raportate ca orice agent comercial, ceea ce duce la o restructurare profundă a modelului de afaceri practicat de companie.

Acuzele de înșelătorie se bazează pe plângerile distribuitorilor recrutați pe bandă rulantă cu promisiunea unor câștiguri fabuloase în urmă vânzărilor rețelei ce urma să fie construite de fiecare, majoritatea dintre ei renunțând însă pe măsură ce își dădeau seama că nu pot aduce noi adepți în sistemul multilevel marketing.

Totodată, în afară amenzii de 200 milioane dolari, compania va trebui să despăgubească clienții pentru pierderile suferite în urmă acestor practici înșelătoare.

Strategii de camuflare pentru varianta românească a afacerii Herbalife

Afacerea cu produse de slăbit este prezentă în România de mai mulți ani iar în ultima perioadă am asistat la o strategie interesantă de camuflare, probabil ca urmare a faptului că plaja de clienți potențiali a fost epuizată. Pe scurt, ești întâmpinat în puncte foarte aglomerate din oraș de persoane care îți înmânează un voucher ce îți garantează testarea gratuită a sănătății.

Cine ia de bună oferta, descoperă că testarea se reduce la urcarea pe un cantar care arată nu doar greutatea ci și procentul de grăsime din corp după care, inevitabil, urmează o oferta de produse pentru slăbit marca Herbalfe.

Nutritionistii Herbalife: aceeași Mărie cu altă pălărie de marketing

Va întrebați unde au dispărut consultanții de nutriție cu cocarde „Slabeste acum! Întreabă cum”? Oferă ședințe wellness gratuite cu aparate-minune de 100 lei.

Vânzarea aceluiași produs prin strategii diferite de marketing este de multe ori o idee bună…pentru comerciant. Iată un exemplu la care am fost cobai personal.

Remarcasem de mai multă vreme niște agenți de vânzări deghizați în consultanți de nutriție. Ușor de recunoscut prin oraș după cocardele cu „Slabeste acum! Întreabă cum”, aceștia comercializează niște produse de slăbit sub formă de prafuri dizolvate în apă (shake-uri). Bradul e cunoscut, mult marketing la nivel global, celebrul fotbalist Messi apare pe câteva bannere și în România făcându-le reclamă (deși nu îmi e prea clar de ce ar vrea să slăbească în timpul activității sportive). Mă rog.

De ceva vreme însă, deși reclamele cu produsele de slăbit sunt la fel de agresive, cam dispăruseră consultanții de nutriție cu cocardele în piept de prin oraș. Am fost însă tras de mâneca într-o zi lângă stația de metrou Tineretului de un tânăr simpatic care mi-a oferit un voucher pentru o ședința gratuită „wellness”. Ce să fie, ce să fie, chiar am decis să mă duc, mai mult de curiozitate, tânărul fusese cam misterios și nu a oferit prea multe detalii.

Ei bine, era aceeași firmă cu produse de nutriție și consultanții ei de vânzări care știau cum să slăbești, de data aceasta înarmați cu un ..cântar. Nu, nu l-au numit cântar, i-au spus aparat performant, apt să identifice procentul de țesut adipos din corp, indicele de masă musculară, procentul masei osoase, etc.

Evident, după o urcare pe cântar, pardon, pe aparatul sofisticat, tinerelul cu voucherul (tot el interpreta și rezultatele) a dedus că îmi lipsește masa musculară, că sunt prea gras, că …Nici n-am reținut bine toate problemele pe care le aveam de speriat ce eram.

Mi-am revenit din fericire când am dat iar cu ochii de produsele pentru slăbit, recomandate ca remediu universal pentru toate aceste neajunsuri. Că aș fi putut slăbi, mai înțelegeam eu dar că urma să îmi cresc și masa musculară consumând prafuri concentrate în loc să trag de fiare n-am putut pricepe în ruptul capului. Așa că eu și tinerelul în cauză (slab ca un țâr dar mare fan al produselor de..slăbit, din care lua zilnic, după confidențele sale) ne-an despărțit doar prieteni (nu și parteneri de afaceri).

Ei bine, răsfoind peste ceva vreme ofertele unui retaileri online în timpul unei campanii de reduceri-bombă dau peste un cantar de diagnostic Beurer, cu preț redus de la 129 la 85 lei, ce făcea cam același lucru ca aparatul sofisticat al tinerelului cu produsele de slăbit și care și semăna cu acesta izbitor (cu aparatul, nu cu tinerelul). Recunosc, chiar m-a tentat să-mi procur și eu recuzita de „consultant wellness”, nu ca să invit la consultații la metrou, ci doar pentru satisfacția de a avea în casă un aparat „sofisticat” care să coste de câteva ori mai puțin decât prafurile concentrate recomandate de tinerel pentru o lună.

http://cristiandogaru.blogspot.com/

https://www.activenews.ro

 

Acest articol a fost publicat în SANATATE( afacere).. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.