Dezvăluiri șocante: bolile inventate ridică industria farmaceutică


Medicamente

Oamenii sănătoși sunt convinși, prin mecanisme complexe și o rețea colosală, formată din industria farmaceutică, medici plătiți de aceasta și un lobby agresiv, că sunt suferinzi.

. ”Stresat? Nu poți dormi?”, ”Dureri de dinți, de cap?”, ”Ai nevoie de mai multă energie?”, ”Ai dureri, ești irascibil, nimic nu funcționează?” – iată doar câteva din întrebările cu care telespectatorul este bombardat zilnic. Soluția tuturor acestor probleme o reprezintă, desigur, „medicamentele minune”, care ne scapă cât am zice ”pește” de orice problemă și care ne fac mai energici, mai tineri și mai sănătoși.

Bineînțeles, nici emisiunile de televiziune sau radio, în care doctori renumiți vin și ne explică de ce e bun un vaccin anume nu trebuie date la o parte.

În fapt, ce avem aici? Un mecanism complex care ne transformă, fără să vrem sau chiar fără să ne dăm seama din oameni sănătoși în oameni bolnavi.

Strategiile de marketing ale marilor firme farmaceutice ţintesc din ce în ce mai agresiv către oamenii sănătoşi. Suişurile şi coborâşurile vieţii devin tulburări mentale; slăbiciuni sau stări mai proaste, altminteri dintre cele mai obişnuite, sunt transformate în afecţiuni înfricoşătoare, şi din ce în ce mai mulţi oameni normali se trezesc bolnavi peste noapte, informează evz.ro.

Industria farmaceutică exploatează fricile oamenilor

Sursa citată precizează că într-o carte din 2005, ”Selling Sickness. How Drug Companies Are Turning Us All Into Patients”, Alain Cassels, cercetător în politica medicamentelor, la Universitatea Victoria din Canada şi Ray Moynihan, jurnalist specializat în Sănătate, fac o radiografie necruţătoare a strategiilor de marketing cinice, atunci când nu sunt ”pur şi simplu criminale”, ale producătorilor de medicamente.

Cercetătorii menționați arată cum, prin campanii de promovare concertate, industria farmaceutică mondială, cu o cifră de afaceri colosală, de peste 500 de miliarde de dolari anual, exploatează perfid temerile cele mai profunde ale omului, cum sunt cele legate de moarte, de șubrezire fizică ori de boală.

Evz citează informațiile apărute într-un raport al Business Insights, destinat conducătorilor de multinaționale din sectorul farmaceutic în care se arată că această capacitate de a ”crea piețe pentru boli noi” se traduce în cifre de vânzare de miliarde de dolari.

Una dintre strategiile cel mai performante, potrivit raportului, este de a schimba modul în care oamenii privesc afecţiunile banale. Ei trebuie „convinși” că „probleme acceptate până acum ca ușoare disconforturi” necesită „intervenția medicului”. Acelaşi raport are şi o concluzie optimistă pentru viitorul industriei farmaceutice: „Anii care vor veni vor fi martorii creării bolilor create de firme”, notează evz.ro.

În luna iulie 2008, medicul generalist Des Spencer povestește în British Medical Journal cum a fost contactat ca să participe la o specializare care ar fi trebuit să facă din el un expert într-o maladie născocită de imaginația industriei.

Medicul spune că partea cea mai neplăcută a acestei povești este ”lipsa oricărei legitimități medicale”. El a dat exemplu disfuncția sexuală feminine prin dorință hipoactivă, despre care spune că nu este legitimate medical.

Industria trebuie să transforme această disfuncție bănuită, în boală gravă. Iar pentru aceasta e important să existe o acoperire mediatică, mărturii ale celebrităților, dar mai ales sacrosancți experți medicali care legitimează totul. ”Experții” estimează că 40% dintre femei ”suferă” de această ”boală”. Iată un exemplu de simplificare numai bună pentru a fi citată peste tot!”, conchide medicul Des Spencer, potrivit evz.ro.

Frica, tehnică de marketing

Una dintre cele mai eficiente strategii de marketing pentru ”vânzarea” bolilor este frica. Astfel, ca să vândă femeilor aflate la menopauză hormonal de substituție, s-a mizat pe teama de criză cardiacă.

Nici părinții nu au fost ”scutiți” de tehnicile de marketing. Acestora li s-a inoculat ideea că depresia, oricât de mica ar fi, necesită un tratament greu și îndelungat. Aici s-a mizat pe teama de sinucidere a tinerilor.

Pentru a vinde medicamente anticolesterol s-a mizat pe teama morii premature. Și asta în pofida faptului că, de multe ori, medicamentele promovate furibund produc efecte inverse celor scontate.

Deja în noul limbaj de marketing se vorbește deja de ”farmacoterapia fricii”, alături de ”disease mongering”, comerțul cu boli.

Prin manipularea medicilor, lobby-urile au modificat normele analizelor, pentru a crește numărul de pacienți susceptibili a fi tratați, mai precizează sursa citată.

BUCUREȘTI, 16 mai – Sputnik, Georgiana Arsene

https://ro.sputnik.md/

Reclame
Acest articol a fost publicat în SANATATE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.