Autoritățile locale pot introduce limbile minorităților în administrație și dacă procentul de 20% din populație nu este atins


CCR: Ordonanța care modifică prevederile Codului administrativ e constituțională.

CCR: Ordonanța care modifică prevederile Codului administrativ e constituțională. Autoritățile locale pot introduce limbile minorităților în administrație și dacă procentul de 20% din populație nu este atins

Curtea Constituțională a României a decis că Ordonanța de Urgență prin care prevederile Codului Administrativ au fost modificate de Guvernul Dăncilă este constituțională, informează Evenimentul Zilei.

Conform acestei ordonanțe,  autoritățile locale pot decide, prin hotărâri de consiliu, utilizarea limbii minorităților în unitățile administrativ teritoriale și în cazul în care nu este atinsă ponderea de peste 20% de reprezentare.

O altă modificare vizează înlocuirea sintagmei în forma „bilingv” cu sintagma „în limba români și în limba minorităților”, în cazul în care în comunitate trăiesc mai multe minorități.
Românii din Covasna și Harghita au cerut autorităților să respingă această lege, iar în vara trecută, la București, a avut loc un protest organizat pe acest subiect. La vremea respectivă, s-a speculat că prin aceste modificări, PSD a a dorit să atragă sprijinul politic al UDMR.
Pe 28 august 2019, Avocatul Poporului, Renate Weber, a sesizat Curtea Constituțională cu privire la ordonanța de urgență a Guvernului pe Codul Administrativ, a anunțat instituția într-un comunicat de presă.
Avocatul Poporului consideră că modificarea Codului administrativ prin ordonanță de urgență nu se justifică.
„În urma analizării actului normativ, Avocatul Poporului a constatat, între altele, că în cuprinsul ordonanței sunt reglementate o serie de aspecte care nu au legătură și nu sunt nici interdependente cu motivele invocate de Guvern în susținerea urgenței și situației extraordinare care motivează adoptarea unei asemenea ordonanțe. Avocatul Poporului consideră că maniera aleasă pentru soluționarea situației administrației publice centrale și locale din România nu este adecvată, întrucât mecanismul legislativ al ordonanței de urgență prezintă un regim aparte, care ar trebui să fie folosit în situații extraordinare, urgente și a căror reglementare nu poate fi amânată”, potrivit sursei citate.
Acest articol a fost publicat în ROMANIA (alogeni). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.