Despre tâmpirea unei generații de adolescenți. Sau despre Noul Tineret Cretinizat.


Am scris deseori despre problema îndobitocirii și alienării generației de puștani, generației  15- 25 de ani . Am luat înjurături foarte delicioase și acuzații dintre cele mai ”colocviale”. Aia e!

Prin prisma meseriei mele, am avut de-a face cu mulți tineri, am lucrat cu ei și lucrez în continuare. Nu sunt profesor, dar nici nu e nevoie de acest lucru. Am tras o concluzie amară: acești tineri sunt, în marea lor majoritate, handicapați funcțional. Repet procentajul: în marea lor majoritate!

De curând am citit cartea profesorului J.T. Gatto (”Cum suntem imbecilizați”) și ceea ce am buchisit din acea lucrare îmi confirmă spusele: tinerii de azi sunt tot mai destructurați  psihic, tot mai incapabili să înțeleagă pe ce lume trăiesc, tot mai singuri și viitoare oi perfecte.
Tot pe acest subiect, aș vrea să redau spusele profesorului Mihai Vladimir Topan, conferențiar universitar la ASE: ” De pe băncile școlilor ies tineri îndopați cu ”mate”, fizică și ”info” care nu (mai) înțeleg natura oamenilor din jur, descurcându-se cu greu în situații mergând de la simpla conversație, trecând prin relaționări instituționale  și culminând cu viața personală, căsătorie sau relații cu proprii părinți sau copii. M-am dumirit brusc, sec la postura în care mă aflu: aceea de a face educație cu studenți care nu citesc nimic, nu vor să discute nimic și nu-i interesează nimic. Mă confrunt cu imposibilitatea studenților (mare majoritate) de a emite măcar ideile ideile principale și simple din materiale” Ok, ce se mai poate adăuga?

Mă văd exact în aceiași situație, aceea de a nu putea dialoga cu mulți dintre ei. Pur și simplu mesajul nu le poate perfora blindajul imposibilității de a înțelege, de a reuși să perceapă semantica unui cuvânt sau simbolistica lui. Sunt incapabili să proceseze informația. Vedem cum părinții sunt disperați, fiind puși în postura de a dialoga cu niște ființe goale de conținut, care nu mai pot  rezona cu familia, rupți de realitate și vârâți în virtual. De aici și până la conflict e doar o chestiune de timp. Ce mă uimește, pe drept vorbind, e impasibilitatea părinților în a recunoaște că au o problemă cu plozii, că-i scapă din mâini și că nu mai pot dialoga cu ei. Mă uimește crearea copilului tâmpit exact de către părinți, prin punerea la dispoziția copilului a tot ce lui îi debitează prin minte, de la jocuri video la tablete și telefoane smart. Ce e mai hazliu, între ghilimele, e că acei părinți la un moment dat își dau seama de eroare începând să priveze astfel pe copii de aceste electronice. Dar marea problemă este următoare: e prea târziu! Și ei nu conștientizează asta! Nu se mai poate face nimic, iar dacă se intervine cu forța, copilul va reacționa cum știe el mai bine: se va revolta. Iar această revoltă se traduce așa: ura față de părinte; fuga de acasă; droguri; alcool; prostituție. Așadar, părinții încercând să repare un rău pe care l-au făcut în prima tinerețe a copilului, fac un rău cu mult mai amplificat, până aproape de distrugerea copilului.

Văd tineri care-și înjură părinți fără nici o reținere: dă-i naibii de distruși, de vechituri cu două  picioare!

Dar mă bucură să văd și tineri frumoși, ce-i drept tot mai puțini. Îi văd, de exemplu, în taberele ASCOR. Tineri cu care poți dialoga, care au un reper în viață, studenți care se preocupă de ceea ce fac, cu ochi limpezi și profunzi. Dar nu numai în ASCOR! Dar repet, ei sunt tot mai puțini, într-o mare minoritate. Restul de tineri, cu deosebită durere o spun, sunt tot mai alienați, mai tâmpiți și mai degenerați. E generația Mall-ului, a poșetelor și a  modei în general. E generația de ”cum să arăt mai bine la exterior”, a selfiului în baie și a semidezbracatului. Generația trupului dezgolit. Generația blugilor rupți în genunchi, a copierii. O generație copy paste!
Dar nici cu cei de peste 30 nu mi-e rușine, ca să pun o cireașă pe colivă.

Acest articol a fost publicat în GENERATIA TANARA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Despre tâmpirea unei generații de adolescenți. Sau despre Noul Tineret Cretinizat.

  1. Sabina zice:

    Despre generatia X s-a tot discutat prin diverse studii. Sunt indivizii dependenti de munca (workaholici), din care fac parte cei peste 40 de ani.
    Apoi s-a vorbit despre generatia Y. Detalii despre cum functioneaza si interactioneaza acestea avem aici: https://www.wall-street.ro/articol/Careers/218385/cat-de-diferite-sunt-generatiile-x-y-z.html#gref
    Din urma vin tinerii mileniului 3, asa-numita generatie „Eu” (pronume personal persoana I) la care se refera articolul de mai sus. Diverse cercetari, precum cele ale Sarei Konrath si-ale echipei ei de la Institutul pentru Studii Sociale din cadrul Universitatii din Michigan, au evidentiat si demonstrat ca nivelurile de empatie din randul studentilor colegiului au scazut sustinut, de-a lungul ultimelor trei decade (din 1979 pana in 2011, cand s-a realizat studiul), cu o scadere mai pronuntata in ultimii 10 ani. Asadar s-a declarat ca liceenii de astazi au cu 40% mai putina empatie decat omologii lor de acum 20-30 de ani. Si mai ingrijorator este faptul ca narcisismul a crescut foarte mult in directie opusa, ba chiar a depasit orice limite (Jean Twenge –profesor de psihologie la universitatea de Stat din San Diego). Multi oameni de stiinta vad aceasta generatie „Eu” ca fiind una dintre cele mai egoiste, narcisiste, competitive, increzatoare si individualiste din istoria recenta.
    Sursa o gasim aici: https://www.librarie.net/p/194675/intelepciunea-psihopatilor
    Altii cred ca viitorul apartine generatiei P, adica oameni cu sange rece, competitivi, lipsiti de emotii, egocentrici etc…si as mai adauga foarte tehnologizati, ceva de genul „Homo Deus” al lui Harari… Carte pe care o recomand cu caldura celor interesati. O lume a psihopatilor utili deveniti astfel urmare a progresului tehnologic si din lipsa unor frustrari, pe care generatiile postbelice le-au avut din plin prin absenta conditiilor unui trai decent. Pana la urma, totul tine de educatia parintilor. Fenomenul demonstrat mai pe larg aici: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/generatia-eu-copiii-mileniului-trei-si-greselile-de-educatie-ale-parintilor/

    Apreciază

  2. A.D. zice:

    Dacă doriți să îl vedeți pe profesorul Ion Croitoru Pisică (vedeți dacă reușiți să vă prindeți ce anume a predat! Engleză ?!):

    (E și un exemplu de titlu slab legat de conținut.)

    În engleză, se face distincție între „profesor” (învățământul superior) și „învățător/predător de școală”: Tipul a demisionat „în culmea gloriei”, când fusese premiat de autorităși de mai multe ori, pentru rezultatele metodelor sale de predare, deși el nu era de acord cu autoritățile care îl premiau în materie de metode, drept care … „își făcea de cap” la clasă, cu propriile metode (vezi interviul cu Rob Kall, mai jos).

    Wikipedia scrie:

    „John Taylor Gatto[1] (December 15, 1935[2] – October 25, 2018) was an American author and school teacher who taught in the classroom for nearly 30 years. He devoted much of his energy to his teaching career, then, following his resignation, authored several books on modern education, criticizing its ideology, history, and consequences. He is best known for his books Dumbing Us Down: the Hidden Curriculum of Compulsory Schooling, and The Underground History of American Education: A Schoolteacher’s Intimate Investigation Into the Problem of Modern Schooling, which is sometimes considered to be his magnum opus.

    He was named New York City Teacher of the Year in 1989, 1990, and 1991, and New York State Teacher of the Year in 1991.[3]

    He worked as a writer and held several odd jobs before borrowing his roommate’s license to investigate teaching. Gatto also ran for the New York State Senate, 29th District in 1985 and 1988 as a member of the Conservative Party of New York against incumbent David Paterson.[4] He was named New York City Teacher of the Year in 1989, 1990, and 1991, and New York State Teacher of the Year in 1991.[3] In 1991, he wrote a letter announcing his retirement, titled I Quit, I Think,[5] to the op-ed pages of the Wall Street Journal, saying that he no longer wished to „hurt kids to make a living.” He then began a public speaking and writing career, and has received several awards from libertarian organizations, including the Alexis de Tocqueville Award for Excellence in Advancement of Educational Freedom in 1997.[6]

    Gatto promoted homeschooling, and specifically unschooling and open source learning. Wade A. Carpenter, associate professor of education at Berry College, has called his books „scathing” and „one-sided and hyperbolic, [but] not inaccurate”[7] and describes himself as in agreement with Gatto.[8]

    Gatto was featured in the 2011 documentary film, IndoctriNation: Public Schools and the Decline of Christianity in America, and worked[when?] on a 3-part documentary about compulsory schooling, titled The Fourth Purpose. He says he was inspired by Ken Burns’s Civil War.[9]”

    https://en.wikipedia.org/wiki/John_Taylor_Gatto

    Dacă doriți să îl ascultați intervievat de Rob Kal (autorul blogului „OEN”:

    https://www.opednews.com/populum/seriespage.php?r=636

    (Există și înregistrarea audio acolo.)

    Dacă rezistați să îl ascultați …

    P.S.

    Citez din articolul de față:

    „Tot pe acest subiect, aș vrea să redau spusele profesorului Mihai Vladimir Topan, conferențiar universitar la ASE: ” De pe băncile școlilor ies tineri îndopați cu ”mate”, fizică și ”info” care nu (mai) înțeleg natura oamenilor din jur, descurcându-se cu greu în situații mergând de la simpla conversație, trecând prin relaționări instituționale și culminând cu viața personală, căsătorie sau relații cu proprii părinți sau copii. M-am dumirit brusc, sec la postura în care mă aflu: aceea de a face educație cu studenți care nu citesc nimic, nu vor să discute nimic și nu-i interesează nimic. Mă confrunt cu imposibilitatea studenților (mare majoritate) de a emite măcar ideile ideile principale și simple din materiale” Ok, ce se mai poate adăuga?

    Mă văd exact în aceiași situație, aceea de a nu putea dialoga cu mulți dintre ei.”

    Vă spun eu ce se mai poate adăuga:

    Ați văzut ce au în examenul de Bacalaureat „îndopații” ?
    Ridicol trebuie să fie unul ce pune întrebarea de mai sus în legătură cu un articol în care autorul acestuia scrie „aceiași situație”. 🙂

    Apreciază

  3. kluria zice:

    A republicat asta pe kluria's Blog.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.