Vodafone va trimite datele de localizare ale abonaţilor către UE, pentru urmărirea Covid-19. Ce trebuie să faci dacă nu eşti de acord


Vodafone va trimite datele de localizare ale abonaţilor către UE, pentru urmărirea Covid-19. Ce trebuie să faci dacă nu eşti de acord

Vodafone România şi-a anunţat clienţii că va furniza datele de trafic şi localizare, în format anonimizat, către Comisia Europeană şi autorităţi naţionale şi europene, pentru a ajuta la înţelegerea mobilităţii populaţiei şi controlul şi combaterea Covid-19.

„Am completat informarea referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, disponibilă pe site-ul nostru, prin publicarea detaliilor referitoare la analizele şi statisticile realizate de către Vodafone România pentru a combate şi preveni pandemia COVID 19”, este SMS-ul pe care l-au primit abonaţii Vodafone din România.

Accesând link-ul ataşat, clienţii pot citi pe larg detaliile privind furnizarea datelor personale.

https://www.vodafone.ro/libs/documents/digital_asset/v674310.pdf?fbclid=IwAR2Qa421mNXnph6P67cC-56lS-rwY_u_NJwTc3mbQKZNs4YS_RkiyZly9sY

Vodafone România arată că, la cererea expresă a autorităţilor naţionale şi europene, poate oferi analize şi statistici privind mobilitatea populaţiei, astfel încât să poată fi analizate:  impactul deplasării populaţiei pentru anumite zone/ arii geografice (inclusiv din perspectiva creşterii/ scăderii populaţiei infectate), diferenţele de răspândire în funcţie de arealul geografic relevant, potenţiale tendinţe de răspândire şi evoluţia cazurilor de îmbolnăvire la nivel naţional şi european.

Aceasta se poate realiza prin furnizarea unor date agregate direct către autorităţile în cauză şi/sau prin acordarea accesului acestora într-o aplicaţie specific creată în acest sens, unde pot vizualiza şi/sau descărca aceste date.

Vor fi folosite Date de Trafic şi Date de Localizare. Datele de Trafic sunt acele date prelucrate pentru furnizarea serviciului de telefonie sau internet (inclusiv pentru facturarea serviciului), cum ar fi ora şi durata apeluluisau numărul apelat etc. Datele de Localizare sunt datele privind locaţia stabilită pe baza informaţiilor generate de reţeaua companiei de comunicaţii electronice. Aceste date permit o localizare aproximativă, pe baza unui areal geografic, în funcţie de locaţia antenei de telefonie utilizate pentru efectuarea serviciului de comunicaţii la un anumit moment.

Compania subliniază că nu va folosi date de localizare precise, care permit identificarea poziţiei geografice exacte (cum ar fi date GPS). Vodafone arată că utilizează aceste date doar pentru a genera analize şi statistici în format anonimizat sau agregat, cum ar fi rapoarte, modele statistice, predicţii şi tendinţe asupra mobilităţii utilizatorilor reţelei de comunicaţii dintr-un sau către un anumit judeţ.

În toate cazurile, analizele şi statisticile generate nu vor permite identificarea sau contactarea abonaţilor.

De exemplu, poate fi genera următorul raport agregat: „un număr de 1.231 de utilizatori s-au deplasat din judeţul Tulcea în judeţul Constanţa la data de 25.05.2020”.

Ce se întâmplă cu analizele şi statisticile? La cererea lor expresă, Vodafone va transmite analizele şi statisticile către:

(i) Comisia Europeană şi alte autorităţi sau agenţii europene implicate în controlul şi combaterea răspândirii infecţiei cu Covid-19 şi/sau (

ii) Autorităţilor publice din România implicate în controlul şi combaterea răspândirii infecţiei cu Covid19.

„Vom furniza analizele şi statisticile fie direct către autorităţi, fie prin intermediul altor entităţi din grupul Vodafone care menţin contactul cu Comisia Europeană şi celelalte autorităti/ agenţii europene”, arată compania.

Ce faci dacă nu eşti de acord

Vodafone transmite că abonaţii se pot opune, în condiţiile legii, utilizării datelor personale pentru generarea de analize şi statistici. Tot ce trebuie să facă este să trimită un email prin intermediul opţiunii asistenţă disponibilă pe web site-ul nostru http://www.vodafone.ro sau direct la adresele relaţii clienţi dedicate: persoane.fizice_ro@vodafone.com şi persoane.juridice_ro@vodafone.com.

Opţiunea se poate exprima şi prin apelarea numărului de centrală *222, 0372022222.

De asemenea, abonaţii pot depune o cerere scrise la oricare dintre magazinele Vodafone sau pot contacta direct responsabilul cu protecţia datelor la rgdp@vodafone.com sau prin poştă sau curierat la adresa Globalworth Tower, Strada Barbu Văcărescu, nr. 201, etaj 8, sector 2, 020276 Bucureşti, România, punând corespondenţa în atenţia responsabilului cu protecţia datelor.
https://adevarul.ro/

––––––

Daca ai primit acest mesaj VODAFONE inseamna ca vei fi urmarit prin telefon iar anumite date private vor fi instrainate de compania Vodafone sub pretextul epidemiei, daca nu ai raspuns catre email-ul lor sau la reprezentanta lor.

Este posibil ca imaginea să conţină: text

Acest articol a fost publicat în CORONAVIRUS(Romania), VIATA (Big Brother). Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.