Când Vestul se teme de Est: directivă împotriva transportatorilor români, votată în PE


Ce este ROEXIT și ce ar însemna pentru România ieșirea din UE

Parlamentul European a adoptat o directiva care îi afectează dur pe transportatorii români de marfă, dar și firmele de transport din Centrul și Estul Europei, totul în avantajul firmelor din Vest .

 Parlamentul European a adoptat aseară, în ciuda opoziției europarlamentarilor din România și din alte state din Europa centrală și de est, o nouă legislație pentru transportatorii de marfă din UE, anunță un comunicat al PE.

Legislația schimbă radical regulile referitoare la detașarea șoferilor, perioadele de conducere și de repaus și are ca justificare oficială crearea de condiții mai bune pentru transportul rutier, dar, de fapt, noua legislație a fost promovată de vechile state membre din UE care pierd în fața concurenței făcute de firmele de transport din estul Europei.

Și pentru că în Vest concurența e bună numai atunci când e în avantajul său, noul pachet de mobilitate va bloca ascensiunea firmelor de transport din Estul și Centrul Europei, afectând grav și transportatorii români.

Regulile adoptate vor intra în vigoare după ce sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în săptămânile ce urmează. Regulile referitoare la detașare se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Regulile referitoare la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile referitoare la întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.

Transportatorii români au cerut permanent respingerea proiectului susținut de țările din vest. Și reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), și europarlamentarii români au cerut guvernului să atace la Curtea de Justiție a UE (CJUE) acest pachet legislativ pentru a susține interesele sectorului intern de transporturi.

Pachetul Mobilitate 1 prevede obligația întoarcerii camioanelor acasă (țara de stabilire) la fiecare opt săptămâni, indiferent dacă sunt încărcate sau goale, ceea ce creează costuri suplimentare uriașe pentru transportatorii din România. Această obligație a fost justificată ca o necesitate de asigurare a condițiilor sociale și a protecției mediului. Însă, impactul acestei obligații asupra pieței și a mediului a fost complet ignorat în procesul de elaborare a Pachetului Mobilitate 1, în ciuda justificării sale ca mijloc de realizare a Pactului Ecologic, arată transportatorii.

Această obligație nu ar crea nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Franța, dar conform analizei preliminare a UNTRR, întoarcerea obligatorie acasă a camionului ar duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de afaceri de 10-14%.

Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică. Aceasta măsură va conduce la creșterea cu 1.160 de tone de emisii de CO2 / zi sau 418.000 tone / an. Mai mult, ar crește exponențial riscul pentru siguranță rutieră din cauza traficului suplimentar.

Noua legislație votată de Parlamentul European prevede și obligația companiilor de a organiza întoarcerea acasă a șoferilor la fiecare patru săptămâni, o prevedere despre care transportatorii susțin că ar încălca libertățile fundamentale ale UE, potrivit cărora șoferul va fi liber să aleagă destinația / locația pentru perioada sa de repaus. Odată cu intrarea în vigoare a legislației, peste 60.000 de șoferi ar trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea asigurării transportului pentru 2000 – 3000 șoferi zilnic.

 Daniela Porovăț.

https://ro.sputnik.md/I

Acest articol a fost publicat în ROMANIA-EUROPA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Când Vestul se teme de Est: directivă împotriva transportatorilor români, votată în PE

  1. Lup Alfa zice:

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3634332729919184&id=100000274777773&sfnsn=mo&d=n&vh=i

    Interesant,dar nu spune nimic de semnul fiarei şi marcarea izotopică !Deci,manipulare ?! AR PUTEA FI?! ( CABRAL,CE SPUN ROMÂNII ?! )

    Ieri,la ştiri,când s-au votat legi de confiscare a drepturilor şi libertăților de DACI LIBERI,ne-au aruncat cu praf în ochi cu filmări de breakingnews din Serbia ,care ău ieşit masiv la MITING,nu DE A PROTESTA împotriva pierderii drepturilor şi libertăților ( ASTA E O.K. !), ci CHIPURILE ÎMPOTRIVA REGIMULUI POLITIC CARE DE 10 ANI,BLA,BLA,BLA,…,moderate de Corina Crețu,Victor Ciutacu & Co.Defapt era de departe miting # REZIST,cu oameni plătiți.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.